60 procent mobiele Vodafone abonnees gebruikt Non Stop Extra

15 februari 2018 door in Vodafone.

VodafoneZiggo LogoVandaag maakte VodafoneZiggo de voorlopige cijfers bekend over het vierde kwartaal van 2017 en van het gehele jaar 2017. De provider ziet de omzet en winst flink dalen. Het aantal mobiele abonnees neemt afgelopen kwartaal toe. Over het gehele jaar 2017 daalt dit aantal echter.

Afgelopen kwartaal behaalde VodafoneZiggo een totale omzet van 1 miljard euro. De omzet daalt daarmee 4% ten opzichte van vorig jaar. De winst leek te verdampen in vergelijking tot vorig jaar. De provider heeft een operationeel resultaat van 9 miljoen euro behaald tegen 73 miljoen in het vierde kwartaal van 2016. Jeroen Hoencamp CEO van VodafoneZiggo is positief gestemd. In het persbericht geeft hij aan dat klanten al na vier maanden na het samen gaan van Vodafone en Ziggo konden genieten van Non Stop Extra’s. Dat heeft ertoe geleidt dat 60% van de mobiele Vodafone abonnees ook diensten van Ziggo afneemt en Non Stop extra’s krijgen. De CEO merkt op dat de trend naar Sim only abonnementen vanwege een mogelijke BKR registratie is gestabiliseerd.

VodafoneZiggo resultaten Q4 2017

VodafoneZiggo presenteerde vandaag de cijfers over Q4 2017 en het volledige jaar 2017. De premium sim only provider behaalt vooral negatieve cijfers na het samengaan vorig jaar. Afgelopen kwartaal was de omzet circa 4 procent lager, 1.005 miljoen euro. EBITDA daalde 12 procent afgelopen kwartaal en eindigde op 385 miljoen euro. Het operationele resultaat van de onderneming leek te verdampen tot 9 miljoen euro. In het vierde kwartaal van 2016 behaalde de onderneming nog een resultaat van 73 miljoen euro.

Over het volledige jaar 2017 behaalde de onderneming een omzet van 4.019 miljoen euro. De omzet was daarmee 4 procent lager dan in 2016. Het totale operationele resultaat over 2017 is 193 miljoen euro, 36 procent lager dan vorig jaar.

VodafoneZiggo abonnees

In het vierde kwartaal van 2017 kreeg VodafoneZiggo er 14.000 mobiele abonnees bij. Daarnaast is de migratie van Ziggo Mobiel klanten afgerond. Er zijn 200.000 klanten overgezet naar Vodafone. De ARPU voor prepaid bleef stabiel op ongeveer 3 euro. De omzet per klant voor postpaid ging omlaag. In 2016 was de ARPU nog 28 euro en in 2017 is de ARPU voor VodafoneZiggo 25 euro. Dataverbruik steeg flink. De onderneming rapporteert een maandgebruik van 2 GB tegen 1,3 GB vorig jaar.

Dankzij het samengaan van Vodafone en Ziggo kun je als klant van beide ondernemingen genieten van Non Stop Extra’s. Aan het eind van 2017 heeft 21 procent van de kabelklanten een postpaid abonnement. Andersom maakt 60% van de Vodafone klanten ook gebruik van de vaste diensten van de nieuwe onderneming. Deze klanten leveren de onderneming meer op en zullen minder snel de provider verlaten. In het vierde kwartaal kreeg de premium provider 14.000 nieuwe postpaid klanten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees vorig bericht:
T-Mobile’s Datavrije Muziek niet in strijd Europese regels

Opnieuw oordeelt de Autoriteit Consument en Markt (ACM) dat T-Mobile de veel besproken gratis muziekdienst Datavrije Muziek mag blijven aanbieden....

Sluiten