Simpel SIM Only abonnementen
Simpel sim only verlengen
Indien je op dit moment al een Simpel abonnement hebt, kun je dit verlengen door één van onderstaande sim only abonnementen af te sluiten. Verlengen betekent uiteraard dat je jouw eigen telefoonnummer behoudt. Bovendien krijg je als bestaande Simpel klant vaak véél extra korting!
- Maurice uit Nijmegen
Met verbazing lees ik de negatieve reacties van Simpel. Mijn vrouw en ik hebben T-Mobile, de kinderen sinds augustus 2018 beide een 2-jarig Sim Only abonnement (voor 10,- onbeperkt bellen, 500sms en 5Gb data). Na de overstap van de kinderen direct een bevestigingsmail van Simpel ontvangen. Binnen twee dagen de simkaarten in huis en het werkt perfect tot de dag van vandaag. Ik en mijn vrouw hebben met T-Mobile op met IPhone 7plus vaker minder bereik dan mijn kinderen (ze zijn dan ons dus ik vergelijk appels met appels). Mijn dochter had per abuis de 2e maand een overschrijding van 300Mb data keer 0,15ct dus dat was 45 euro. Simpel gebeld (maar een paar minuten wachten) en de situatie uitgelegd. Wij kregen het advies om het plafond in te stellen voor 0.50ct per maand. Daarnaast kregen we een coulance regeling en de 45,- werd netjes terugbetaald. Sinds dien nooit problemen of onnodige overschrijding. Mijn kinderen (12 en 15) controleren zelf via de app. Kortom zeer tevreden! Enige reden die ik kan verzinnen dat ze met de actie van het afgelopen half jaar te hard gegroeid zijn met abonnees en nu callcenters inzetten als klantenservice. Iets anders kan ik niet verzinnen maar dat is speculeren. Voor alsnog dus zeer tevreden!
- Michel Doornbosch uit Groningen
Iedere dag contact met de firma SIMPEL. Het bereik is buiten gewoon hopeloos, wordt er zelfs gek van. Hoop dat Tros radar mij gaat bellen voor een gesprek. Wil graag oog in oog staan met de directeur.
- Hannes uit Arnhem
Simpel.. daar wordt je simpel van... Niet op overstappen. Slechte klantenservice, mail worden stelselmatig te laat of niet beantwoordt.. ellenlange wachttijden als je hun belt. Spookbedragen zoals reactivatiekosten GPRS.. terwijl je nul data verkeer hebt gegenereerd. Alles moet je extra voor betalen. Nummerbehoud is een ramp als je zo verstandig bent weer over te stappen... en kost je zeker een paar extra maanden abonnementskosten terwijl je er al niet meer mee kan bellen.. incassokosten.. alles ter voordelen voor hen en ten nadele van jou. Wees gewaarschuwd: aan deze club wil je niet twee jaar vastzitten. O ja bel niet in het buitenland want je wordt arm en dan werkt het belplafond ook niet. Gewoon een bedrijf die klanten maar vervelend vindt.
- Peter Vugts uit Eindhoven
Waardeloos. Het abonnement van mijn dochter rammelt aan alle kanten. Ze berekenen sinds 1 juli 30ct per belminuut en sms binnen haar bundel van 100 sms. Meerdere malen telefonisch contact. Zijn ze aan het oplossen (niet dus). Bellen vanuit buitenland kan ze ook niet, ben ik ook al maanden mee bezig. Nu kan ze helemaal niet meer smsen omdat ze die 30ct nu tot haar belplafond door hebben laten lopen. Belplafond moest eraf, komt allemaal goed beweren ze (moet je wel in Sinterklaas geloven want anders kun je het wel schudden). Toen ik het beu was telkens te moeten bellen en zo\'n 30 minuten moest wachten tot ik iemand kon spreken en daarvoor ook nog iedere keer 35ct moet betalen heb ik meerdere malen een mail verzonden. Hun antwoord; Het was allemaal al telefonisch opgelost toch? Whaaaaa!! Ik laat het abonnement beeindigen, waardoor ik waarschijnlijk nog 9 maanden door moet betalen omdat dat in de voorwaarden staat, maar begin er niet aan want het is niets.
- Sjaak uit Amersfoort
Simpel is goedkoop. Daar houdt het dan ook bij op. Ik heb wel gezien dat ze nu een sim only abonnement aanbieding hebben voor met half jaar gratis abonnement, aansluitend aan je 2 jarige abonnement. Maar goedkoop zijn ze, dat wisten we al. Dit soort acties trekt mij dus niet over de streep. Ik ga over anderhalf jaar opzeggen, dan ben ik er eindelijk weer van af.
- Jos uit Son
Ik ben een tijdje terug overgestapt van Hi naar Simpel. Daar heb ik nu spijt van. Ja, het is goedkoop en het bereik redelijk maar daar houdt het voordeel op. Overstappen duurde onnodig lang en vergde een aantal telefoontjes naar de helpdesk. De \'mijnsimpel\' pagina biedt vrijwel geen zinnige informatie en aanpassen naar een duurder abonnement met internet maar minder SMSjes gaat niet. Volgens de helpdesk kan ik dit pas na 2 jaar pas wijzigen. Het is met je mobiel niet mogelijk om je status te achterhalen (hoeveel SMSjes en minuten nog over deze maand). Zodra die 2 jaar om zijn zeg ik op.
Veelgestelde vragen over Simpel
Hoe werkt een belplafond?
Op welk mobiel netwerk zit Simpel?
Kan ik bij Simpel een nano simkaart bestellen?
Alles over Simpel
Een van de meest bekende sim only providers is toch wel Simpel. De provider heeft vooral naam gekregen toen werd aangekondigd dat een kredietcheck niet nodig is bij deze provider. In tegenstelling tot andere providers betaal daarom ook altijd een maand vooruit in plaats van achteraf. Naast dit punt biedt Simpel echter wel zeer voordelige sim only abonnementen aan met erg gunstige voorwaarden. Het is dan ook niet vreemd dat Simpel inmiddels een grote groep klanten onder zich heeft.
De bundels van Simpel
Voor wie op zoek is naar een goedkope sim only abonnement kan Simpel zeker meenemen in zijn vergelijking. De provider hanteert heldere tarieven en de maandelijkse kosten zijn ook nog eens laag. Simpel beschikt niet over zijn eigen netwerk, maar maakt gebruik van het netwerk van T-Mobile. Hierdoor kan deze sim only provider toch landelijke dekking aanbieden en een hoge kwaliteit aan diensten aanbieden. Standaard hebben alle contracten bij Simpel een duur van 24 maanden. In vergelijking met andere providers is hier dus misschien minder keuze in, maar dit maakt het wel weer een stuk goedkoper.
Er zijn enkele belbundels beschikbaar. Dit begint bij 50 belminuten, waarna dit oploopt naar 100 minuten, 250 minuten of zelfs onbeperkt bellen. Elke bundel bevat tevens een ruime voorraad van 500 SMS'jes. Daarnaast heb je internetbundels van 250 MB, oplopend tot maar liefst 6 GB.
Belplafond en kinderen
Niet alle sim only providers hebben extra diensten, maar houden zich dan enkel bezig met het aanbieden van goedkope belminuten en mobiel internet. Toch heeft Simpel ook zijn bekendheid te danken aan twee andere diensten, waaronder het belplafond. Hiermee kan een maximaal bedrag ingesteld worden wat extra gefactureerd mag worden. Mocht dit maximale bedrag bereikt zijn kun je alleen nog gebeld worden. Hierdoor heb jij altijd de volledige controle over de maximale kosten per maand. Dit belplafond is in te stellen vanaf € 10,- per maand. Dit belplafond heeft daarnaast ook nog een extra dienst. Zo kan het belplafond ook ingesteld worden op een abonnement van jouw kind. Mocht dit belplafond bereikt zijn kan jou kind niet meer naar andere nummers bellen, maar blijft een drietal nummers altijd beschikbaar. Denk hierbij aan telefoonnummers van jou als ouder, de school, of opa en oma. Met deze extra service kunnen kinderen altijd iemand bereiken, ondanks het belplafond.
Waarom Simpel?
In vergelijking met andere providers biedt Simpel heldere maandtarieven en heldere voorwaarden aan. Misschien is de verplichte contracttermijn van 24 maanden een punt om nog even over na te denken, maar met Simpel weet je wel zeker dat jij volledig de controle hebt over de maximale kosten die op een factuur komen. Dit kan door middel van het belplafond ingesteld worden en derhalve is dit abonnement ook erg geschikt voor kinderen. Hierdoor kun je goedkoop bellen, maar wel van alle voordelen genieten van een normaal abonnement.