Veel banen weg bij zakelijke tak KPN

18 december 2014 door in KPN.

KPNKPN gaat zo’n 580 banen schrappen bij het onderdeel Zakelijke Markt. Volgens de telecomaanbieder is deze stap noodzakelijk omdat het bedrijf veel klanten in die tak is verloren als gevolg van de economische crisis. Klanten stappen vooral vaak over naar goedkopere communicatiediensten, meent de provider.

Het is niet de eerste keer dit jaar dat KPN met ontslagaankondigingen komt. Eerder meldde het concern al dat er de komende twee jaar 1500 tot 2000 banen zullen verdwijnen. De 580 banen die deze week werden genoemd, komen daar bovenop. Volgens KPN zijn gedwongen ontslagen niet uitgesloten.

Reorganisatie
De aangekondigde extra reorganisatie komt niet uit de lucht vallen. KPN-topman Eelco Blok liet eerder al weten dat de zakelijke markt snel verandert en dat kostenbesparingen dientengevolge noodzakelijk zijn om overeind te blijven. De topman liet destijds doorschemeren dat dit zou kunnen leiden tot extra ontslagen.

De reorganisatie moet KPN vanaf 2016 ongeveer 45 miljoen euro per jaar besparen. Het reorganiseren zelf kost ruim 50 miljoen euro. Die kosten worden door KPN meegenomen in de cijfers over de eerste helft van volgend jaar.

Bij KPN werken ruim 15.000 mensen. Daarvan werken er een kleine 7.000 bij de zakelijke tak.

Consumentenbond
Toch is het niet alleen ellende als het om KPN gaat. Tegelijk met de reorganisatie kondigt de provider namelijk ook aan dat er ruim 200 nieuwe mensen worden aangenomen bij de consumententak. Het gaat hier om monteurs die voor klanten een garantie moeten zijn voor een snellere en betere aansluiting.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Lees vorig bericht:
Samenwerking providers garandeert bereikbaarheid bij storing

Het wordt aangekondigd als een wereldprimeur: telecomaanbieders KPN, T-Mobile en Vodafone gaan in gevallen van storingen in het mobiele netwerk...

Sluiten