Tele2 dankzij eigen netwerk uit DMVO rapport

20 juli 2016 door in Tele2.

DMVO rapportEen grote wijziging in het nieuwe Dutch Mobile Virtual Operators Market (DMVO) report van Telecompapers. Tele2 is volledig verdwenen uit het rapport.
Virtuele operators in Nederland hebben sinds eind maart nog 6,6 miljoen klanten. Een daling van 11 % ten opzichte van de meting uit september 2015. Aangezien Tele2 dit jaar zijn eigen netwerk heeft, behoort de provider nu officieel tot mobiele netwerk operators.

 

Tele2 is geen Mobiele Virtuele Netwerk Operator meer

Een Mobiele Virtuele Netwerk Operators (MVNO) is een zelfstandige telecomprovider die mobiele diensten aanbieden via het netwerk van een van de Nederlandse mobiele netwerk operators: KPN, Vodafone of T-Mobile. Tele2 heeft zich met zijn eigen netwerk bij dit select gezelschap gevoegd. De provider maakt vanaf dit jaar geen gebruik meer van een ander netwerk.

DMVO Top 5

Nu Tele2 de ranglijst heeft verlaten, zien we het een en ander veranderen. Telfort, een KPN-merk, is nog steeds marktleider. De top vijf bestaat uit Lebara, Lycamobile, hollandsnieuwe en Simyo. Simyo pakt de plek van Tele2 over.

De top heeft 62,8% van het aantal abonnees in maart 2016. Dat is een forse stijging ten opzichten van 55,5% van de abonnees in september vorig jaar.

Trends Virtual Operators

Ondanks een daling van 11% gaat het niet zo slecht met de Virtuele Operators in Nederland als de daling doet vermoeden. Aangezien Tele2 niet meer meetelt moeten die cijfers worden gecorrigeerd. De gecorrigeerde cijfers laten een groei in de virtuele mobiele markt zien van 0,3%. Vooral de onafhankelijke MVNO´s zagen de abonnee aantallen groeien tot september.

In totaal zijn er 6,6 miljoen virtuele operator klanten. Daarvan is 48% klant bij een virtueel merk van de bestaande mobile operators. Het resterende marktaandeel van 52% is voor de onafhankelijke virtuele operators.

Toekomst MVNO´s

Volgens Telecompaper is het een ‘komen en gaan’ van virtuele operators. Wij mogen dan ook verwachten dat er in de toekomst spelers bij zullen toetreden. Vooral het zakelijke segment is aantrekkelijk voor die spelers. De MVNO markt kenmerkt zich door wegvallen van spelers terwijl er voortdurend nieuwe bij komen. Nieuwe spelers richten zich specifiek op zakelijke behoeften en het aantal virtuele operators voor de consumentenmarkt zal dalen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Lees vorig bericht:
Klanten KPN ontvangen EU bundel 100 cadeau

Terwijl menig Nederlander zich opmaakt voor de reis naar Frankrijk, Spanje of Italië, viert KPN zijn nieuwe Buitenland bundels en geeft...

Sluiten