T-Mobile winst daalt met een kwart in het Q1 2016

13 mei 2016 door in T-Mobile.

T-MobileIn het eerste kwartaal van 2016 daalt de brutowinst van T-Mobile met een kwart, in vergelijking tot vorig jaar, en eindigende op 88 miljoen euro. De jaar over jaar omzet daalde 6,4% en bedraagt 324 miljoen euro voor Q1 2016. Daling van de omzet en winst ligt aan meerdere zaken. Ten eerste was de vergelijking met 2015 nogal ongunstig door vrijval van voorzieningen in het eerste kwartaal van dat jaar. Ook investeringen in marketing en sales drukken de winst en de kosten als gevolg van een reorganisatie hebben geen positief effect. Het totale aantal klanten daalde licht, maar het Telecombedrijf zag een stijging van de postpaid klanten met 78.000 naar 2,83 miljoen.

Meer klanten voor zowel T-Mobile Zakelijk als BEN

Net als KPN merkt ook T-Mobile dat onze Nederlandse bedrijven zeer snel digitaliseren en daardoor neemt de behoefte aan internettoepassingen toe. Wensen van de zakelijke markt veranderen. Een marktverandering waarop T-Mobile Zakelijk zich effectief heeft gestort. Investeringen hebben geleidt tot verhoogde service en bijgedragen aan de verkoop. Die strategie heeft geen windeieren gelegd want het totale B2B-klanten portefeuille is voor het derde kwartaal op rij gegroeid. Voor de toekomst heeft T-Mobile ook enkele nieuwe overeenkomsten ondertekend in de groot zakelijke markt. BEN verhoogde ook zijn klantenbestand. Daarmee steeg het aantal BEN abonnees voor het vierde kwartaal op rij. Net als moeder T-Mobile biedt BEN sinds februari 4G-abonnementen bij alle BEN-internetbundels.

T-Mobile CEO over Q1 2016

De CEO van T-Mobile, Mark Klein, heeft geen klein doel voor ogen. Hij wil met zijn onderneming de nummer één mobiele internet provider van het land worden. Om dat doel te bereiken zal T-Mobile niet alleen investeren in innovatieve producten en zijn 4G-netwerk. Klein wil T-Mobile commercieel slagvaardiger maken. Een strategische route die het bedrijf al sinds medio 2015 volgt en blijft volgen. De strategie van de CEO heeft opgeleverd dat het postpaid klantenbestand al vier kwartalen groeit en het T-Mobile netwerk is als beste netwerk van Nederland getest.

De heer Klein richt zich niet voor niets op het mobiele internet. In het persbericht spreekt hij de volgende toekomst verwachting uit: “De Nederlandse samenleving digitaliseert in rap tempo en in ons dagelijks leven raken we steeds meer onderling verbonden via het mobiele internet. Ik verwacht dat over vijf jaar de gemiddelde Nederlander zes apparaten op het mobiele internet heeft aangesloten en bedrijven het merendeel van hun data en applicaties in de cloud hebben.”

Beste Nederlandse Netwerk

T-Mobile heeft het beste netwerk volgens de onderzoekers van het P3 Connect Mobile Benchmark NL. Uit het onafhankelijke Benchmark onderzoek, van maart 2016, komt de provider als beste netwerk van Nederland uit de test. Een uitslag waar CEO Klein zeer trots op is: “Deze uitslag is voor zowel consumenten als onze zakelijke klanten van groot belang. Voor ons sociale leven en zakelijk verkeer is toegang tot supersnel en stabiel mobiel internet onmisbaar geworden. Ons netwerk is de beste keuze voor klanten die het maximale uit hun smartphone of mobiel internet willen halen.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Lees vorig bericht:
Q1 2016 KPN: Kosten zakelijke markt drukt winst

KPN zag de winst over het eerste kwartaal van 2016 uitkomen op 568 miljoen euro, een daling van 4,5% ten...

Sluiten