T-Mobile storing: wel of geen compensatie

30 maart 2011 door in Algemeen en T-Mobile.

T-Mobile storingT-Mobile, ook wel T minus Mobile genoemd, had maandag te kampen met een storing. Een flinke storing, maar aangezien sommige mensen toch wel kon bellen bleek men zelfs met een storing geen landelijke dekking te kunnen krijgen… Tot zo ver een kleine greep uit de grappen die de rondte deden na alle problemen bij een van de grootste providers van Nederland. Wat is er gebeurd? En krijgen we ons geld terug?

Afgelopen maandag heeft T-Mobile een grote storing gehad waarbij zo’n 2.000.000 abonnees ruim 8 uur zijn afgesloten geweest van enig contact via hun mobiele telefoon. Reden genoeg om even flink te klagen zou je zeggen, en zodoende heeft de Consumentenbond ook gevraagd dat consumenten hun geld terug krijgen. Om hier extra aandacht op te vestigen hebben zij op Twitter de hashtag #TMobilewaarblijftmngeld geintroduceerd, en deze wordt gretig gebruikt.

Laten we in één ding duidelijk zijn, T-Mobile heeft met deze storing wel een flinke steek laten vallen, en er is dus alle reden om te klagen. Vast en zeker staan er genoeg mensen in de wacht bij het callcenter, maar de vraag is of je daar nou echt verder mee komt. Heb je als consument bij een onderbreking van de dienstverlening recht op compensatie? En zo ja, hoe hoog moet die compensatie dan zijn? Een gemiddeld sim only abonnement bij T-Mobile kost zo’n 13 euro per maand, een gemiddeld Relax abonnement met toestel ligt rond de 28 euro. De gemiddelde gebruiker zal dus zo’n 20 euro per maand betalen, gooi daar nog een internet bundel op, dan wordt dat 30 euro per maand. Dat is 1 euro per dag, dus bij een downtime van enkele uren heb je het over bedragen waarvoor ik liever niet in de mangel van helpdeskland beland.

Bovendien zullen de kosten van een dergelijke compensatie actie dermate veel meer kosten, dat ik sterk van mening ben dat T-Mobile dat geld beter kan investeren in een betere infrastructuur, dan dat er losse centen aan consumenten worden geretourneerd. T-Mobile heeft besloten niet over te gaan tot compensatie, hopelijk met bovenstaand argument in het achterhoofd, maar wat vind jij ervan? Wil jij wel of niet een compensatie voor de storing bij T-Mobile?

Eén reactie op “T-Mobile storing: wel of geen compensatie”

  1. Dennis zegt:

    Och, doe een keer een weekend gratis SMSsen en klaar. Kan me niet indenken dat zoiets echt kosten met zich meebrengt anders dat dat je een keer die inkomsten mist. Normaal is het lekker harken op dat gebied. Er zullen genoeg klanten zijn die zakelijke deals gemist hebben, geboortes van hun kind, etc. dus die hebben ook ingeleverd op mooie en onbetaalbare dingen 😉

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Lees vorig bericht:
Mobiele Telefonie: De cijfers [infographic]

De markt van mobiele telefonie - en dus ook onze sim only sector - is continu in beweging, maar hoe...

Sluiten