T-Mobile Q3 2016, CEO tevreden en aantal abonnees stijgt

10 november 2016 door in T-Mobile.

Q3 2016 T-MobileTienduizenden nieuwe klanten vonden de diensten van T-Mobile in het derde kwartaal van 2016. Een toeloop van wel 54.000 abonnees. De bruto winst daalt in Q3 2016 echter naar 91 miljoen euro en ook de omzet moest inleveren ten opzichte van 2015, 332 miljoen.

Vandaag presenteerde T-Mobile de resultaten over het derde kwartaal van 2016. CEO a.i., Martin Knauer, vertelt ons dat zijn onderneming een goed kwartaal achter de rug heeft. Hij is zeer tevreden over de enorme aanwas van nieuwe abonnees afkomstig uit alle segmenten. Tevens meent hij dat T-Mobile de concurrentie positie aanzienlijk heeft verbeterd, door investeringen in het 4G netwerk, sterke marketing en sales met vernieuwde proposities.

T-Mobile cijfers Q3 2016

In het derde kwartaal van 2016 was de omzet van T-Mobile Nederland 332 miljoen euro. De omzet daalde 4,2 procent in vergelijking tot 2015. De EBITDA daalde bijna 28 procent naar 91 miljoen euro. De EBITDA marge bleef het derde kwartaal stabiel op 27 procent. Het aantal klanten steeg met 54.000 tot 3,7 miljoen abonnees.

Cijfers Q3 2016 Deutsche Telekom

Het moederbedrijf van T-Mobile Nederland, Deutsche Telekom, heeft ook een zeer goed derde kwartaal gehad in 2016. De netto omzet van de Duitse provider steeg 6 procent naar 18,1 miljard euro en de netto winst steeg 30 procent naar 1,1 miljard. Zowel bij glasvezel als mobiel steeg het aantal klanten. Ook de Amerikaanse dochter T-Mobile US, blijft zeer goed presteren in de Amerikaanse markt.

Positieve klantbeleving

De klanttevredenheid van T-Mobile abonnees in Nederland steeg 10 procent naar 66 punten. Het bedrijf scoort de tweede TRIM-score van de Nederlandse telecomsector. Abonnees van de provider verbruikte in het derde kwartaal van 2016 bijna 60 procent meer data dan in 2015.

CEO Martin Knauer over dit kwartaal

CEO a.i. Knauer is zeer tevreden over dit kwartaal en de verbeterde positionering van T-Mobile. Hij zegt hier het volgende over: “We hebben een goed kwartaal achter de rug. Ik ben vooral tevreden over de kwartaal-over-kwartaal groei van ons postpaid klantenbestand van 54.000 klanten, afkomstig uit alle segmenten: T-Mobile Consumer, T-Mobile B2B en ons budgetmerk BEN. We liggen op koers in een uitdagende markt. De investeringen in ons 4G-netwerk, vernieuwende proposities en sterke marketing en sales hebben tot een betere concurrentiepositie geleid.

De focus voor de toekomst ligt volgens Knauer op “vereenvoudiging, minder overhead en innovatie.”

Concurrentie positie is verbeterd

Dit kwartaal lanceerde T-Mobile een nieuwe sales campagne ‘Mobile Madness’ die door liep tot september. Er verscheen een aangepast aanbod met onder andere een nieuwe Oneindig Online en Datavrije Muziek. Beide proposities die zijn gericht op onbeperkt data voor een vaste prijs. CEO a.i. Knauer vertelt in het persbericht dat T-Mobile zijn klanten maximale vrijheid wil geven en dat naast deze onderscheidende producten er meer zal volgen.

Zakelijk had T-Mobile een goed kwartaal

Zakelijk genoot T-Mobile van het ‘best-in-test’ 4G-netwerk en toenemende klanttevredenheid. Zowel kleine ondernemingen, het MKB als de grootzakelijke markt groeide en de proposities volgend uit de nieuwe strategie, ‘mobile first’, waren een positieve invloed op de resultaten van T-Mobile B2B. T-Mobile kijkt vooruit naar een markt vol kansen waarbij de provider dit kwartaal ook nog eens het eerste Narrow Band IoT-netwerk heeft gelanceerd. Knauer verwacht dat het Internet of Things een belangrijke ontwikkeling is. In de toekomst zullen tientallen miljoenen apparaten verbonden zijn via dit netwerk.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees vorig bericht:
Vodafone Thuis wordt overgenomen door T-Mobile

Vodafone en T-Mobile Nederland zijn akkoord met de overname van Vodafone Thuis door de Nederlandse dochter van Deutsche Telekom. Met...

Sluiten