T-Mobile heeft meer klanten met abonnement

25 februari 2016 door in Acties.

t-mobileIn de tweede helft van 2015 heeft T-Mobile het klantenbestand van klanten met een abonnement zien groeien. Helaas moest het tijdens de presentatie van het bedrijf wel melden dat er minder omzet gemaakt is, en minder brutowinst gegenereerd is. De cijfers van het jaaroverzicht publiceerde T-Mobile deze donderdagochtend.

Verlies van klanten

Sinds 2013 daalt bij T-Mobile al het aantal klanten met een abonnement. Wat dat betreft heeft T-Mobile het degelijk gedaan, aangezien in de afgelopen twee kwartalen er nieuwe abonnees bij kwamen. Hierdoor kwam het totaal op 2,8 miljoen klanten met een abonnement te staan. Wel heeft T-Mobile 135.000 klanten verloren in 2015 ten opzichte van 2014.

Het totaal aantal klanten komt bij T-Mobile nu uit op 3,67 miljoen. Een jaar eerder lag het aantal klanten echter nog op 3,9 miljoen. Dit heeft ook te maken met de verkoop van Bliep* in 2015.

Winst van T-Mobile

De omzet van T-Mobile daalde in 2015 met 10% naar 1,4 miljard euro. De brutowinst is ruim 20% omlaag gegaan, en komt nu uit op 500 miljoen euro. De lagere winst komt volgens T-Mobile door de investeringen die nodig waren voor het nieuwe 4G netwerk. Verder zou dit een oorzaak zijn door de sterke concurrentie en de marktprijzen die blijven dalen.

Het netwerk van T-Mobile wordt wel meer gebruikt dan in 2014, zoals verwacht. Zo werd er 62% meer gebruik gemaakt van de dataconnectie in 2015 vergeleken met 2014. Wat T-Mobile niet voorzien had, was dat het aantal belminuten met 16% toenam.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Lees vorig bericht:
Tele2 komt met grote, 4G sim only abonnementen

Afgelopen jaar begon Tele2 met de datarevolutie, en het is nu tijd om stap twee daarvan in gang te brengen....

Sluiten