T-Mobile groeit door en klantloyaliteit staat op het hoogste punt

9 mei 2018 door in T-Mobile.

Cijfers Q1 2018 T-MobileT-Mobile presenteert vandaag de resultaten over het eerste kwartaal van 2018. De sim only aanbieder doet het ondanks een omzetdaling goed. De provider zag het aantal mobiele klanten in het eerste kwartaal flink stijgen en opnieuw werd het 4G netwerk tot beste in Nederland uitgeroepen door P3.

Circa 83.000 nieuwe klanten wisten de mobiele diensten van T-Mobile te vinden in het afgelopen kwartaal. Het totale aantal mobiele abonnees steeg daarmee naar 3,905 miljoen. De klanten van de sim only provider waren nog nooit zo loyaal als dat ze nu zijn en T-Mobile scoort 77 punten voor de TRI*M loyaliteitsindex. De gerapporteerde EBITDA daalt licht met 2 procent naar 108 miljoen euro. De omzet daalt met 9 procent naar 309 miljoen euro vanwege concurrentiedruk en lagere omzet vanuit smartphones.

T-Mobile cijfers eerste kwartaal 2018

In Q1 2018 ziet T-Mobile de omzet dalen naar 309 miljoen. Een daling van 9 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2017. De mobiele diensten zorgen voor 286 aan omzet en T-Mobile Thuis neemt 23 miljoen voor haar rekening. De sim only aanbieder geeft aan dat concurrentiedruk en de lagere inkomsten door verminderde smartphone verkopen zorgen voor deze daling. De EBITDA daalt licht tot 108 miljoen en dat is een daling van 2 procent ten opzichte van vorig jaar. Ondanks de hevige concurrentie van de duopolie Vodafone en KPN weet de sim only provider een groot aantal nieuwe klanten aan te trekken.

In het eerste kwartaal van 2018 heeft T-Mobile 83.000 nieuwe mobiele abonnees en 7.000 nieuwe vaste abonnees. In totaal zijn er nu 3,905 miljoen postpaid T-Mobile klanten. Klanten die ook nog eens zeer tevreden zijn want de loyaliteitsscore (TRI*M) van de provider was nog nooit zo hoog met 77 punten.

T-Mobile CEO is dik tevreden

In het persbericht brengt Søren Abildgaard, CEO T-Mobile Nederland, zijn collega’s grote complimenten.

Allereerst een groot compliment aan mijn team! Bij T-Mobile houden we van uitdagingen. Onszelf verbeteren ten gunste van onze klanten, dat is waar we goed in zijn. En het is een enorme prestatie dat we die uitdaging aankunnen. We zijn heel trots op de groei van ons klantenbestand, zowel in het consumenten- als zakelijke segment. We blijven successen boeken door pijnpunten bij klanten weg te nemen en in te spelen op klantbehoeften. Zelfs met de hevige concurrentie op de Nederlandse mobiele markt, zowel vanuit de duopolie van KPN en Vodafone, die beide hun aantallen FMC-klanten fors zagen stijgen, als van de MVNO’s.

Uitmuntend 4G netwerk

Afgelopen kwartaal is het netwerk van T-Mobile opnieuw uitgroepen tot ‘beste getest’ netwerk in Nederland. De onafhankelijke netwerk experts van P3 hebben de Nederlandse netwerken getest en die bevindingen vind je terug in het P3 Mobile Benchmark rapport van maart 2018. Daarin werd T-Mobile voor het derde jaar uitgroepen als beste getest.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees vorig bericht:
Simyo biedt korting op 1000 en 4000 MB tot 31 juli

Simyo is tijdelijk nog goedkoper. De budget sim only aanbieder geeft korting op de 1000 MB en 4000 MB databundel...

Sluiten