T-Mobile blijft maar groeien, 60.000 nieuwe abonnees

5 juli 2017 door in T-Mobile.

T-Mobile meer klantenT-Mobile weet ook in het tweede kwartaal van 2017 een enorme hoeveelheid nieuwe klanten naar zich toe te halen. De provider maakt vandaag bekent dat er 60.000 nieuwe abonnees zijn uit de maanden april, mei en juni. In 12 maanden wist de provider zelfs meer nieuwe abonnementen af te sluiten dan er inwoners zijn de vierde stad in Nederland.

Het gaat T-Mobile voor de wind lijkt het. De providers ontketende een ware prijs oorlog binnen de telecom met het waanzinnige Go Unlimited sim only abonnement. Sindsdien vinden meer en meer klanten de diensten van de provider. Vandaag meldt de provider met Duitse roots dat de nieuwe aanwas stijgt en ook de uitloop van klanten afneemt. Het aantal nieuwe klanten komt zelfs op 60.000 en dat belooft wat voor de kwartaalcijfers, die we pas op 3 augustus te zien krijgen.

T-Mobile groeit gigantisch

In een persoonlijk bericht op de T-Mobile website van directeur Søren Abildgaard wordt duidelijk dat T-Mobile Nederland op dreef is. De sim only provider heeft volgens Abildgaard een geweldig aantal nieuwe klanten naar zich toe getrokken in de afgelopen drie maanden. In totaal heeft T-Mobile 60.000 nieuwe postpaid klanten binnen gehaald in de maanden april, mei en juni van dit jaar. In de afgelopen 12 maanden wist de voordelige sim only aanbieder zelfs 250.000 nieuwe klanten tot zich weten te verleiden. Een gigantisch aantal mensen en daarmee stijgt het aantal nieuwe klanten met meer mensen dan dat er in de vierde stad van Nederland (Eindhoven) wonen.

Daarnaast is de uitstroom van abonnees afgenomen. Abildgaard benoemt dit en verklapt gelijktijdig ook het geheim van T-Mobile: “Ook hebben we nog nooit zo weinig klanten zien vertrekken naar andere operators en hebben nog nooit zo veel klanten ons bij vrienden en familie aanbevolen. En dat is, naar mijn eerlijke mening, het geheim van ons huidige succes.”

De nieuwe strategie werkt

T-Mobile verraste halverwege 2016 vriend en vijand met een volledig nieuwe strategie, Mobile First. De sim only provider reageerde hiermee op de digitalisering binnen de samenleving die in rap tempo plaatsvindt. Naar goed voorbeeld van de zusteronderneming in Amerika ging de provider grotere / onbeperkte bundels aanbieden voor relatief lagere prijzen. Daaruit vloeide zelfs het geweldige aanbod van Go Unlimited.

In de afgelopen maanden zagen we steeds meer providers deze nieuwe weg inslaan. Zelfs kopiërende acties van Tele2 met Unlimited hebben volgens Abildgaard echter geen merkbare invloed gehad. Hij concludeert hieruit dat het aantrekkelijke aanbod niet de enige reden is waarom zijn provider met zulke klant aantallen groeit. Een groei die ook te danken is aan de investeringen van T-Mobile. Hij geeft als voorbeeld de investeringen in het netwerk en ook de vernieuwing binnen de winkels waar klanten voor allerlei zaken terecht kunnen.

Mocht je nu denken dat de toekomst vol zit met onbeperkte abonnementen dan heb je het mis volgens Abildgaard: “Het deel van de markt dat daar behoefte aan heeft zal gestaag groeien, maar het is niet voor iedereen. We zien wel dat het dataverbruik explodeert.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees vorig bericht:
Telfort vernieuwt aanbod met enkele 500 MB verhogingen

Bijna het volledige aanbod van sim only provider Telfort is gewijzigd. Vanaf nu krijg je nog meer data of betaal...

Sluiten