T-Mobile heeft een best kwartaal en beste netwerk

3 augustus 2017 door in T-Mobile.

T-Mobile cijfers tweede kwartaal best beste netwerkIn het eerste kwartaal werd het netwerk van T-Mobile uitgeroepen tot beste getest. Vandaag zien we dat de provider ook beste resultaten laat zien in Nederland. Over de hele linie stijgen de resultaten, de omzet stijgt, het klanten aantal stijgt en ook EBITDA stijgt. In de afgelopen 12 maanden wist de provider zelfs 255.000 nieuwe klanten aan te trekken

Vandaag presenteert T-Mobile de resultaten over het tweede kwartaal van 2017. Het was een best kwartaal voor de provider. We wisten natuurlijk al dat T-Mobile Nederland een geweldige groei van het klantenbestand heeft gehad afgelopen kwartaal. De provider wist erg veel mensen te verleiden met het Go Unlimited abonnement. Nu blijkt ook dat de resultaten ernaar zijn. Over de gehele linie stijgen de resultaten van de provider met Deutsche Telekom als moeder. De initiator van de Nederlandse dataprijzen oorlog vecht zich naar boven. T-Mobile Nederland heeft nu 3,83 miljoen mobiele klanten.

T-Mobile tweede kwartaal 2017

De groei in het klantenbestand in het mobiele segment en dankzij T-Mobile Thuis leverde een totale omzet stijging op van 8 % jaar op jaar. De omzet in het afgelopen kwartaal was 345 miljoen euro. Vanuit de mobiele sector steeg de omzet licht tot 323 miljoen euro. Een 1,3 % stijging ten opzichte van vorig jaar. Vooral T-Mobile Thuis laat natuurlijk een flinke omzet stijging zien van € 22 miljoen ten opzichte van niets vorig jaar. T-Mobile Thuis is namelijk de in 2016 aangekochte vaste tak van Vodafone. Op de zakelijke markt presteert de provider zeer goed. T-Mobile Zakelijk laat een flinke omzetstijging zien van wel 10 %. Afgelopen kwartaal groeide de EBITDA met 17 % jaar op jaar. De EBITDA is € 119 miljoen. Deze groei werd beïnvloed door de regels met betrekking tot het consumentenkrediet.

Klantgroei Q2 2017

Vorige maand vertelde T-Mobile CEO Søren Abildgaard ons al hoe trots hij was op de prestaties van zijn onderneming. Toen verklapte hij al dat T-Mobile een geweldige toestroom van klanten kende in het afgelopen kwartaal. Maar liefs 61.000 extra mobiele abonnees is er een geweldige hoeveelheid mensen die een nieuw T-Mobile sim only abonnement hebben afgesloten. De cijfers zijn nog indrukwekkender als je ze over 12 maanden bekijkt. In het afgelopen jaar zijn er netto 255.000 klanten bijgekomen. Het aantal is nog groter dan het inwoners aantal in de vijfde stad van Nederland, Eindhoven. In totaal heeft de provider nu 3,1 miljoen postpaid klanten. Inclusief prepaid klanten groeide het mobiele klantenbestand naar 3,83 miljoen. T-Mobile Thuis maakte natuurlijk een geweldige groeispurt door. Dankzij de overname van Vodafone Thuis groeide het van 8.000 klanten naar 184.000. De Customer Loyalty Index voor mobiele abonnees groeit van 66 naar 70 punten.

CEO Søren Abildgaard

In het persbericht laat Søren Abildgaard, CEO van T-Mobile Nederland, zich zeer positief uit over het afgelopen kwartaal. Hij zegt hierover:

Onze enorme inzet om klanten het beste netwerk en de beste diensten te leveren, betaalt zich uit. T-Mobile laat kwartaal-op-kwartaal groei zien, zowel financieel als wat betreft de waardering van onze klanten.

Hij is vooral te spreken over zijn klanten die nog positiever zijn over T-Mobile. Dat blijkt onder andere uit de gestegen loyaliteitscijfer en meer mond op mond reclame. Abildgaard geeft aan dat de provider hard werkt aan groei door zich in te zetten op veranderingen en innovatie in de markt. Een goed voorbeeld is natuurlijk Go Unlimited, dat de markt open gooide.

Met de geweldige toename van het aantal abonnementen en de tweecijferige omzetgroei in ons zakelijk segment verstevigen we onze koers voor de komende kwartalen,” aldus Abildgaard.

Ruime groei zakelijke markt en positieve cijfers Thuis

In de Mobile Zakelijk ziet de telecomaanbieder een flinke omzetgroei van 10 %. Volgens Abildgaard is de omzetstijging het bewijs van een succesvolle strategie in de zakelijke markt. Zijn onderneming ligt op koers voor wat betreft de groei van het klantenbestand en waardecreatie doelstellingen. Ook voor wat betreft T-Mobile Thuis ziet de provider goede resultaten. Sinds de rebranding van Thuis zijn de prestaties hoger dan verwacht. Het klantenaantal is zelfs met 5 % gestegen naar 184.000.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees vorig bericht:
Mobiele abonnees Ziggo gaan over op Vodafone

De Ziggo klanten die bij de kabelaar een mobiel abonnement hebben afgesloten worden in september en oktober in fases overgezet...

Sluiten