Slechte klachtenbehandeling bij Vodafone

16 december 2014 door in Vodafone.

VodafoneTelecomprovider Vodafone is niet goed bezig bij het afhandelen van klachten. In totaal zijn er dit jaar maar liefst 100.000 klachten binnengekomen op het online platform klacht.nl. daarvan waren er maar liefst 4.288 klachten over de mobiele telefoniesector. In het oplossen van die klachten scoort provider Vodafone het slechts: de aanbieder weet maar 4% van de klachten op te lossen en bevredigend af te sluiten. Binnen de mobiele telefoniesector is Vodafone dan ook de slechtste ‘klachtenoplosser’.

Dat blijkt uit een rapport van het online platform klacht.nl. Ook over onder andere supermarkten en post- en koeriersbedrijven zijn veel klachten binnengekomen, stelt het bedrijf. Toch is de klachtenafhandeling daar doorgaans beter dan bij bedrijven als Vodafone. Ook Ziggo en Samsung staan onderaan in het rijtje van de beste ‘oplossers’.

Vodafone
In een reactie stelt Vodafone echter dat het de samenwerking met klacht.nl sinds april van dit jaar gestopt is. “Klacht.nl is een commercieel platform, dat alleen klachten rapporteert die via de eigen site binnenkomen. De cijfers geven dan ook een vertekend beeld van de werkelijkheid. Wij hebben een eigen servicestrategie ontwikkeld en bieden onze klanten nu verschillende kanalen waar ze hun klachten bij ons kenbaar kunnen maken, zodat wij deze kunnen afhandelen.”

Beste klachtenoplossers
Er zijn niet alleen maar verliezers uit de strijd gekomen, zo blijkt uit het rapport. De beste klachtenoplossers van het jaar zijn onder andere Youfone, Jumbo, Bol.com, FBTO en ING.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Lees vorig bericht:
4G-netwerk Tele2 bijna een feit

Nog even en het 4G-netwerk van Tele2 gaat de lucht in. Binnenkort kun je er als bestaande Tele2-klant gebruik van maken...

Sluiten