Simpel archief

Bekijk alle blogberichten over de Simpel, de sim only prijsvechter en dochter van T-Mobile.

Gratis onbeperkt bellen en sms’en bij Simpel

Simpel belrevolutieSimpel voert nieuwe sim only abonnementen door, waar je tot en met het einde van het jaar een abonnement kan afsluiten met 1 GB data voor een tientje per maand. Bij dit abonnement krijg je gratis onbeperkt bellen en sms’en toegevoegd bij je abonnement.

Lees verder…

2 reacties

Verdubbeldagen bij Simpel: meer voor minder

verdubbeldagen simpelAls je nu een abonnementje bij Simpel afsluit, weet je zeker dat je goed in de prijs zit. De komende weken verdubbelt de provider namelijk alle bundels die worden afgesloten, zolang je abonnement loopt. En er is meer: zo worden gesprekken voortaan op seconden in plaats van minuten afgerond en is de prijs van onbeperkt bellen verlaagd.

Lees verder…

Nog geen reacties

Simpel verlaagt bundelprijzen

Prijsverlagingen: altijd leuk. Provider Simpel heeft haar bundeltarieven verlaagd. Zo kun je voor een lager bedrag bellen en sms’en. Er zijn internetbundels geschrapt, nieuwe bijgekomen en ook een nieuw logo is tevoorschijn gekomen. Lees verder en ontdek de nieuwe aanbiedingen en acties van Simpel! Lees verder…

Nog geen reacties

Provider Simpel maakt zich los van T-Mobile

SimpelDe virtuele provider Simpel gaat verder als zelfstandig bedrijf. Met hulp van externe geldschieters kon het bedrijf zich losmaken van telecomprovider T-Mobile. Het netwerk gaat alleen verder, onder dezelfde naam. Ook blijft Simpel gebruikmaken van het netwerk van T-Mobile.

Simpel werd in 2007 opgericht en was vanaf hetzelfde jaar actief op de Nederlandse markt. In 2010 werd het bedrijf overgenomen door T-Mobile. Het merk behield een eigen management en personeel binnen T-Mobile. Lees verder…

Nog geen reacties

Ben sneller en uitgebreider

internet-snelheidBen, het budgetmerk van T-Mobile, verhoogt per vandaag de up- en downloadsnelheden van alle abonnementsvormen voor nieuwe en bestaande klanten. Nadat de variant Ben Vaak voor 24 maanden eerder dit jaar verdween, is deze nu weer toegevoegd aan het assortiment.

Voor alle abonnementsvarianten gaat per 16 december de downloadsnelheid voor mobiel internet van 2 Mbps naar maximaal 14, 4 Mbps en uploaden gaat van 384 Kbps naar 2Mbps. Uiteraard zal de daadwerkelijke snelheid onder andere afhankelijk zijn van het type toestel, je locatie binnen het netwerk, de drukte rondom een zendmast en het aantal gebruikers wat gelijktijdig gebruikt maakt van mobiel internet.

Lees verder…

Nog geen reacties

KPN en Sizz vergroten databundels

network_cableMobiel dataverkeer groeit nog altijd, met het gevolg dat we ook andere eisen stellen aan de omvang van onze databundels. KPN en Sizz spelen daarop in met aanpassingen van de databundels. Bij KPN kunnen ook klanten met de basisabonnementen gebruik gaan maken van het 4G-netwerk.

Nederlanders zijn fanatieke internetgebruikers en we gebruiken daar vooral onze smartphone voor. Dat zal vaak leiden tot meer dataverbruik en dan is het fijn als je bundel in voldoende MB’s of zelfs GB’s voorziet. Twee providers spelen daarop in met een verhoging van de databundels, waarbij de maandprijzen gelijk blijven.

Lees verder…

Nog geen reacties

Prijsvechten op sim only-markt

prijsverlagingDe sim only-markt is er een voor prijsvechters en is dan ook voortdurend in beweging. Simyo, de sim only-dochter van KPN, lanceerde een nieuwe campagne en voerde wijzigingen door in het assortiment. Hi, eveneens KPN, en Simpel van T-Mobile pasten de afgelopen weken het assortiment aan.

Simyo lanceerde in juli de campagne Baas in eigen Bundel waarmee het vooral laat zien dat de abonnees de touwtjes zelf in handen hebben. In het kader van deze vrijheid voor de klant paste de aanbieder de looptijd van de sim only-abonnementen en bundels aan. De looptijd van twee jaar is gewijzigd naar één jaar. De klant heeft nu de keuze uit looptijden van één maand of één jaar. Deze week schrapte Simyo het starttarief van 10 cent per gesprek, berekent de gesprekstijd per minuut in plaats van per seconde en biedt een nieuwe postpaidbundel aan van 2,5 GB met een snelheid van 14,5/2 Mbps voor 17,50 euro per maand. Tot slot is de prepaidbundel van 200 MB van 10 euro per maand gewijzigd in 250 MB voor 7,50 euro, de looptijd blijft één maand.

Lees verder…

Nog geen reacties

Simpel versobert sim only-aanbod

Simpel sim onlyHet weer doet ons niet aan voorjaar denken maar Simpel, onderdeel van T-Mobile, houdt wel voorjaarsschoonmaak waar het de sim only abonnementen betreft. De bezem wordt vooral door de kleine varianten gehaald. De nieuwe abonnementstructuur gaat per 5 april in voor nieuwe abonnementen en verlengingen.

Eerder deze week schreven we al over de bewegingen bij sim only aanbieders. Ook Simpel is dus in beweging door de abonnementen aan te passen. Het aantal bundels krimpt of wordt in volume aangepast. Door de volumeaanpassing verdubbelt het tarief voor sommige varianten. Het gaat dan vooral om kleine bundels. Klanten moeten dan kiezen voor een grotere bundel om toch hetzelfde aantal belminuten, sms’jes of data te hebben. Lees verder…

Nog geen reacties

Mijn kind een mobiel: Is sim only een oplossing?

Onze kinderen raken steeds jonger vertrouwd met de ‘nieuwe media’. Een kind van 3 vindt moeiteloos de muziekjes op een smartphone en speelt spelletjes op de tablet. En waar volwassenen nog wel eens moeten nadenken over hoe iets op een tablet werkt, heeft een negenjarige de oplossing al klaar met een zuchtend ‘Weet je nou nog niet hoe dat werkt.’ Kortom, computers, tablets en smartphones hebben nauwelijks nog geheimen voor kinderen tussen de 8 en 18 jaar. Thuis en op school zijn vaak computers en/of tablets beschikbaar die ze kunnen gebruiken, maar wat doe je met een mobiele telefoon? Wat is een geschikte leeftijd om ze een toestel te geven en hoe beleven kinderen de digitale ‘gemakken’ van de smartphone?

Lees verder…

Nog geen reacties

Simpel wordt nieuwe hoofdsponsor van Vitesse

VitesseGeheel in stijl van de lopende reclamecampagne van Simpel was het de eer aan coach John van den Brom om de nieuwe hoofdsponsor van zijn club bekend te maken. Vitesse is voor een periode van 2 seizoenen in zee gegaan met sim only aanbieder Simpel, die momenteel ook al shirtsponsor is van FC Utrecht. Lees verder…

Nog geen reacties