Met minder KPN klanten meer klanttevredenheid

29 oktober 2018 door in KPN.

Cijfers Q3 2018 KPNKPN heeft solide resultaten geboekt in het derde kwartaal van 2018. Het geschoonde EBITDA is in lijn met vorig jaar en met de klantgerichte aanpak boekt de provider resultaten. De klanttevredenheid van KPN klanten is naar een record hoogte gestegen.

In het derde kwartaal van 2018 heeft KPN 1,4 miljard omzet gedraaid en dat is 1,6 % minder dan vorig jaar. Het netto resultaat daalde bijna 10 procent naar 90 miljoen. Het aantal klanten van de premium sim only aanbieder daalde licht. CEO Maximo Ibarra spreekt van solide resultaten.

KPN cijfers derde kwartaal 2018

KPN heeft een solide kwartaal gedraaid. De resultaten van het kwartaal zijn in lijn met vorig jaar. De omzet daalde licht met 1,6 procent naar 1,4 miljard euro. De aangepaste EBITDA daalde met 1,2 procent naar 585 miljoen. Het resultaat van de onderneming daalde flink en kwam uit op 90 miljoen. Over het derde kwartaal van 2018 is het resultaat daarmee 9,5 procent lager dan het jaar daarvoor. De provider heeft het dividend over 2018 al vast gesteld op 12 cent.

Stijging klanttevredenheid

Klanten van de premium sim only aanbieder zijn steeds meer tevreden. KPN kreeg over het afgelopen kwartaal een klanttevredenheid cijfer (NPS) van +17 ten opzichte van 14 in het jaar daarvoor. Toch heeft de provider het moeilijk om de klanten aan zich te binden. In totaal daalde het aantal postpaid klanten met 14.000. Slechts 1.000 daarvan waren KPN klanten en de rest verlieten de budget providers Telfort en Simyo.

Steeds meer mobiele klanten van de provider maken ook gebruik van de vaste diensten van KPN, 68%. Daarmee lijkt de nadruk op triple en quad play vruchten af te werpen. Je kunt bij KPN namelijk aantrekkelijke kortingen krijgen wanneer je jouw sim only abonnement combineert met een vast KPN abonnement.

KPN is op weg om de verwachte resultaten over 2018 te behalen. “We hebben solide resultaten behaald in het derde kwartaal en zijn goed op weg om onze vooruitzichten voor 2018 te realiseren”, aldus Ibarra.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees vorig bericht:
Tele2 presenteert eerste sim only voor kinderen

De sim only provider Tele2 heeft als eerste Nederlandse provider een speciaal sim only abonnement gepresenteerd voor kinderen. Het abonnement...

Sluiten