KPN ziet meer klanten en hogere tevredenheid in 2017

28 februari 2018 door in KPN.

KPN jaarverslag 2017Deze week heeft KPN het volledige jaarverslag van 2017 gepubliceerd. De onderneming presenteert hierin alle resultaten over 2017 en wat de plannen zijn voor de lange termijn. De provider heeft meer klanten dan vorig jaar en ziet de klant tevredenheid stijgen.

De CEO van KPN, Eelco Blok, kijkt terug op goed jaar waarin zijn bedrijf flinke voortgang boekte met de nieuwe strategie. Blok merkt dat ICT een belangrijkere rol voor consumenten en de samenleving begint te spelen. De premium sim only aanbieder ziet meer klanten en ook klanttevredenheid is gestegen. De financiële resultaten over 2017 zijn solide.

KPN verhoogt klanttevredenheid en aantal klanten

Dankzij de bundeling van mobiele en vaste diensten is het aantal klanten en de tevredenheid van alle KPN klanten flink gestegen in de consumentenmarkt. De provider wist ook op de Zakelijke Markt de klanttevredenheid te verhogen. Daar versterkte KPN de positie van leidende ICT dienstverlener. KPN blijft focussen op de kosten en daarom wordt het vereenvoudigingprogramma voortgezet. Dit programma heeft afgelopen jaar opnieuw geleid tot kwaliteitsverbetering en tot een structureel lagere kosten.

In de komende jaren blijft het vereenvoudigingprogramma dus aan de orde. KPN wil het portfolio versimpelen en daarmee de werkprocessen standaardiseren. De onderneming wil groeien door meer waarde te bieden aan klanten en gericht te investeren. Daarnaast blijft innovatie een van de drijfveren van de onderneming. KPN wil met innovatie de beste klant ervaring bieden voor vandaag en in de toekomst.

Het datagebruik van KPN klanten afgelopen jaar is op 4,7 Tbsp geëindigd en dat is veel meer dan in 2016 (3,4 Tbsp). De gemiddelde downloadsnelheid steeg van 51 Mbps in 2016 naar 58 Mbps.

Leider op het gebied van duurzaamheid

KPN heeft hoge ambities als het gaat om een positieve bijdrage aan de verduurzaming in Nederland. Zelf is de provider dit jaar zelfs uitgeroepen tot de Industry Leader binnen de wereldwijde telecomsector. Volgens de Dow Jones Sustainability Index behoort KPN bij de absolute top van de wereldklimaatleiders. In 2017 heeft KPN de eerste stappen gezet om in 2025 nagenoeg volledig circulair te opereren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees vorig bericht:
Focus op klant leidt tot positieve resultaten 2017 T-Mobile Nederland

De Challenger strategie van T-Mobile heeft geresulteerd in een flinke stijging van het aantal postpaid klanten van 9,1 procent. Ook...

Sluiten