KPN behoort tot de top 10 duurzame telecombedrijven

8 september 2016 door in KPN.

Top 10 duurzame bedrijvenNeerlands trots, KPN, staat tussen de top 10 van duurzame telecombedrijven. Daarmee doet de provider zijn kleur niet alleen eer aan, maar ook ons milieu en de toekomst. Een plek veroveren, in index van ’s werelds top bedrijven op het gebied van duurzaamheid, wordt steeds lastiger. De DJSI verhoogt jaarlijks zijn eisen. Toch weet KPN zich al vijf jaar te meten met de besten in deze index.

Dow Jones publiceert elk jaar de Dow Jones Sustainability World Index (DJSI). De index test en onderzoekt bedrijven per industrie, onderling, op allerlei variabelen met betrekking tot duurzaamheid. KPN is vaste gast geworden in de DJSI en weet al vijf jaar een goede plek te veroveren tussen de duurzame bedrijven.

DJSI, de wereld top van duurzame bedrijven

De DJSI is sinds 1999 gelanceerd en een tool van RobecoSAM gericht op de beleggerswereld. Het bestudeert duurzaamheid van 2.500 beursgenoteerde bedrijven en vergelijkt de economische, maatschappelijke en milieuprestaties van die ondernemingen. Onafhankelijke expert beoordelen elke bedrijf op de prestaties. Een hoge score is daarom interessant voor de ondernemingen, want dit brengt ze weer onder de aandacht van beleggers. Beleggers, die duurzaamheid steeds belangrijker vinden.

De index laat zien dat KPN vooral goed scoort in zijn klimaatbeleid. Er zijn 71 telecombedrijven beoordeeld en uit Italië komt de nummer één, Telecom Italia SpA. KPN is negende binnen de Telecom industrie.

Eisen duurzaamheid hoger

KPN staat al vijf jaar in onafgebroken in deze lijst en elk jaar wordt de concurrentie om een plekje in de index steeds groter aangezien meer en meer duurzame bedrijven streven om een plekje.

Zelf verhoogd de Dow Jones ook elk jaar de lat zodat bedrijven aangemoedigd worden te blijven investeren in verduurzaming.

KPN wil CO2-uitstoot verlagen

Eelco Blok, CEO van KPN, is trots op de vijfde notering in de DJSI op een rij en de prestaties van ‘zijn’ KPN. In het persbericht meldt hij ook nog het volgende: “De impact van KPN op de samenleving is groot. Daarom zetten we al jaren vol in op het terugdringen van de CO2-uitstoot, helpen we klanten hun eigen CO2-uitstoot te verlagen en willen we met onze dienstverlening bijdragen aan het oplossen van maatschappelijke uitdagingen.

Het verlagen van de eigen CO2-voetafdruk is een speerpunt van het bedrijf. De provider is verantwoordelijk voor 0,8 procent van Nederlands elektriciteitsverbruik.

KPN wist in het laatste kwartaal (Q2) zijn bedrijfsresultaat flink te verhogen met 21%. Het bedrijf is marktleider in Nederland en investeert op verschillende manieren in toekomst.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Lees vorig bericht:
Nieuw sim only van KPN, buitenland telefonie zoals thuis

Vanaf 26 september 2016 verlaagt KPN officieel de tarieven van buitenland telefonie. Je belt en internet na 26 september in...

Sluiten