Focus op klant leidt tot positieve resultaten 2017 T-Mobile Nederland

22 februari 2018 door in T-Mobile.

Resultaten 2017 T-MobileDe Challenger strategie van T-Mobile heeft geresulteerd in een flinke stijging van het aantal postpaid klanten van 9,1 procent. Ook de omzetgroei laat groene cijfers zien en is 1,8 procent meer dan in 2016. Klanten van de provider waren dit jaar ook meer tevreden dan ooit met de provider. Dat is te zien in de loyaliteitsindex van de provider. Die steeg naar 71 en dat is de hoogste score ooit voor T-Mobile Nederland.

De CEO van T-Mobile Nederland, Søren Abildgaard, is trots dat zijn onderneming groeit ondanks een krimpende markt. Hij dankt de positieve resultaten aan de focus op klantgroei en klanttevredenheid. Daarnaast geeft hij aan dat de omzet in de telecommarkt onder druk staat als gevolg van wetgeving. Hiermee doelt de bestuurder op de nieuwe Wft regels en verlaagde inkomsten vanwege Roam like Home.

Resultaten T-Mobile 2017

Afgelopen jaar heeft T-Mobile de telecommarkt opgeschud met de lancering van het Go Unlimited abonnement. Een onbeperkt abonnement voor een lage prijs van 35 euro in de maand. De lancering heeft geleidt tot een toeloop van nieuwe klanten. Het aantal sim only abonnementen is gigantisch gestegen en de provider heeft nu 3,254 miljoen postpaid klanten.

De omzet over het laatste kwartaal van 2017 daalde met 3,9 procent in vergelijking tot vorig jaar tot 342 miljoen euro. Over geheel 2017 behaalde de onderneming een omzet van 1,355 miljard euro en dat is 1,8 procent meer dan het jaar daarvoor. EBITDA groeide in het laatste kwartaal naar 94 miljoen tegen 77 miljoen in hetzelfde kwartaal van 2016. Ook over het gehele jaar steeg de EBITDA ten opzichte van 2016. De EBITDA van T-Mobile Nederland over 2017 bedroeg 421 miljoen euro.

Prestaties T-Mobile 2017

2017 was een uitstekend jaar voor T-Mobile. Het 4G netwerk van de onderneming werd voor het tweede jaar op rij als beste getest door P3 en ook als snelste 4G netwerk in Nederland door Ookla. Het aantal klanten van de onderneming steeg flink. In het vierde kwartaal van 2017 kreeg de provider er 77.000 postpaid klanten bij en over het volledige jaar steeg het totaal aantal klanten van 3,746 miljoen naar 3,850 miljoen klanten. Vooral de stijging in het aantal postpaid klanten is opvallend. Het aantal steeg met 9,1 procent naar 3,254 miljoen. De provider behaalde afgelopen jaar de hoogste loyaliteitsindex (TR*M) score ooit. De TRI*M van T-Mobile steeg naar 71 in 2017.

T-Mobile Highlights 2017

Aan het einde van 2017 kondigde T-Mobile dat het in 2018 samen met Tele2 een vuist wil vormen tegen de grootmachten in de Nederlandse telecom, KPN en VodafoneZiggo. Daarbij zal de naam T-Mobile blijven bestaan en het moeder bedrijf van Tele2 behoudt een minderheidsbelang van 25%.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees vorig bericht:
KPN gebruikt 3G frequentie voor meer 4G snelheid en capaciteit

Ook de telecom marktleider van Nederland gaat 3G frequenties gebruiken voor 4G. KPN meldt vandaag dat de onderneming gestart is...

Sluiten