4G-uitrol van Tele2 duurt wat langer

30 juli 2015 door in Tele2.

4G Tele2Tele2 zou in juni van dit jaar al haar klanten overgezet hebben naar het 4G-netwerk. Dat is eind juli nog geen werkelijkheid. De nieuwe streefdatum om landelijk 4G te bieden is nu ‘eind begin 2016’. Maar de provider wil nog vóór die tijd haar klanten overzetten.

Klantenbestand
De oorzaak van het probleem ligt in het klantenbestand. Het lukt nog niet om elke klant over te zetten, met name klanten die een aflopend of recent geëindigd abonnement hebben. Ook klanten met meerdere abonnementen kunnen nog niet allemaal overgezet worden.

Wat betreft klanten met een binnen zes maanden aflopend of recent beëindigd abonnement: het lukt Tele2 niet om deze klanten over te zetten naar haar nieuwe crm-systeem. Voorlopig worden deze klanten tot het oude administratiesysteem gerekend, totdat ook zij een nieuw abonnement hebben afgesloten. Maar Tele2 heeft geen zin om zes maanden te wachten: “Dankzij nieuwe toepassingen  kunnen we vanaf begin augustus ook deze klanten overzetten naar 4G.”

Verschillende abonnementen
Daarnaast zorgen klanten met verschillende abonnementen voor moeilijkheden. Het systeem herkent meerdere abonnementen waarbij hetzelfde e-mailadres wordt gebruikt. Daardoor weet het systeem niet onder welk nummer het abonnement verhuisd moet worden.

Voor nu zal Tele2 dus eerst aan deze problemen moeten gaan werken, voor precies duidelijk is wanneer de 4G-dekking een landelijke realisering krijgt. Het 4G-netwerk moet begin 2016 echt landelijk dekkend zijn, maar het liefst zet Tele2 nog voor die tijd al haar klanten over.

Eén voordeel: het 4G-netwerk wordt in elk geval sneller dan snel. Tien dagen terug sloot Tele2 een deal met KPN waarbij Tele2 het gemoderniseerde kopernetwerk van KPN kan gaan gebruiken. Daardoor wordt de gemiddelde downloadsnelheid verhoogd van 40 naar 100 MB per seconde.

Tele2 heeft nu met name dekking in de Randstad. (bron: 4Gdekking.nl)

tele2 dekking

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Lees vorig bericht:
KPN hoeft Spotify-abonnement niet te schrappen voor bestaande klanten

KPN mag haar bestaande klanten gewoon het Spotify-abonnement blijven aanbieden. Hier ontstond enige twijfel over, omdat het sinds 15 mei...

Sluiten