Alle sim only providers hanteren een opzegtermijn van één maand. Je dient natuurlijk wel je volledige contract te hebben uitgediend alvorens de opzegging kan worden doorgevoerd.

Heb je een contract voor 1 of 2 jaar afgesloten, dan kun je pas 2 maanden voor het aflopen van dit contract opzeggen, ervan uitgaande dat je wenst over te stappen met nummerbehoud. Indien je eerder wenst op te zeggen, zul je het bestaande contract moeten afkopen. Dit is in veel gevallen echter niet de voordeligste oplossing.

Verder ben je overigens altijd vrij om al erg vroeg bij je provider aan te geven dat je per einde contract wenst op te zeggen. Als je dit maar minimaal een maand van tevoren doet.

Indien je een direct opzegbaar abonnement hebt, ofwel een abonnement van 1 maand, dan kun je je abonnement altijd per direct opzeggen, waarbij ook een opzegtermijn van 1 maand in acht wordt genomen. Je kunt in dit geval dus maandelijks opzeggen.

Twee voorbeelden:
1. Op 1 augustus aanstaande verloopt je contract bij je huidige provider. Dit betekent dat je vanaf 1 juni een nieuw abonnement met nummerbehoud kunt aanvragen, of tot 1 juli de tijd hebt om je abonnement schriftelijk op te zeggen. Ben je later dan 1 juli? Dan zal je contract worden opgezegd op de datum die exact één maand na ontvangst van je opzegbrief ligt.

2. Je contract is al maanden geleden verlopen (en sindsdien maandelijks stilzwijgend verlengd)? Dan kun je per direct opzeggen en zal de opzegging na precies één maand worden doorgevoerd.

50Plus-Mobiel sim only
Ben sim only
Budget-Mobiel sim only
hollandsnieuwe sim only
KPN sim only
Lebara sim only
Odido sim only
Simpel sim only
Simyo sim only
Vodafone sim only
Youfone sim only