Mocht je bij het afsluiten van je abonnement niet de juiste keuze hebben gemaakt, of is je persoonlijke situatie veranderd waardoor je opeens meer of minder belminuten en data nodig hebt, dan is het bij veel providers mogelijk om je bundel tussentijds nog aan te passen. Hierover kun je contact opnemen met de klantenservice van je provider, of kijk in de app van je provider.
Let wel op: je kunt in bijna alle gevallen enkel de bundels ophogen.
Bij Simyo is het ook mogelijk om een eerder gemaakte wijziging weer ongedaan te laten maken. Als je na een tijd merkt dat je nieuwe bundel te groot is, kun je weer verlagen tot het aantal minuten waar je mee begonnen bent. Helaas kun je niet lager dan hetgeen je mee begonnen bent.
Bij Vodafone is het wel mogelijk om je abonnement te verlagen, mits het langer dan 6 maanden geleden is dat je abonnement is aangesloten of is verlengd. Je kunt tegen eenmalige kosten je abonnement met één stap verlagen. Eventuele kortingen en acties die bij je huidige abonnement horen komen wel te vervallen. De einddatum van je contract blijft ongewijzigd.