Ziggo Mobiel succesvolle nieuwkomer

26 april 2014 door in Ziggo.

ZiggoKabelbedrijf Ziggo startte in september 2013 als aanbieder van mobiele telefonie. Ziggo bouwde daarvoor geen eigen netwerk, maar maakt gebruik van het bestaande net van Vodafone in combinatie met de WiFi-spots van de eigen klanten. De kabelaar biedt twee sim only-varianten exclusief voor hun klanten aan. En dat heeft ook nieuwe klanten opgeleverd. Inmiddels maken 63.000 klanten gebruik van Ziggo Mobiel.

Ziggo biedt de variant ‘Heel veel’ met 300 minuten/sms en 1 GB data voor Ziggo Internetabonnees aan voor vijftien euro per maand. Voor de variant ‘Héééél veel’, met 600 minuten/sms en 2GB aan data betaalt de klant per maand dertig euro. Het afgelopen kwartaal mocht de nieuwkomer op de markt van mobiele telefonie zo’n 30.000 nieuwe klanten noteren. Een verdubbeling van het aantal dat zich in de periode van september tot en met december 2013 meldde. Deze explosieve groei kon echter niet voorkomen dat het kwartaal met verlies werd afgesloten.

Toekomst

Als Nederlandse en Europese autoriteiten hun goedkeuring verlenen, wordt Ziggo later dit jaar overgenomen door Liberty Global en staat er een fusie met UPC op de rol. De naam UPC verdwijnt en Ziggo kan dan alleen maar verder groeien omdat de UPC-klanten dan ook gebruik kunnen maken van de concurrerende tarieven van de fusiepartner. Ziggo is de enige telecomaanbieder die bij alle abonnementen de beltijd op seconden afrondt. Nadeel is wel dat ongebruikte minuten, sms’jes en MB’s niet meegenomen kunnen worden.

Ziggo is ook erg ver met het uitrollen van de WifiSpots. Hierbij vormen de Wifi-modems van Ziggo samen het WifiSpots-netwerk. Het modem bevat twee gescheiden draadloze netwerken, dat van het eigen thuisnetwerk en een tweede netwerk dat volledig gescheiden van de privéverbinding, de WifiSpot toegang tot internet geeft. Hierdoor kunnen klanten van Ziggo kosteloos gebruik maken van elkaars internetverbinding.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Lees vorig bericht:
200.000 leden voor forum T-Mobile

T-Mobile startte in 2009 op initiatief van het webcareteam met een klantenforum. In eerste instantie modereerden medewerkers van de provider...

Sluiten