Website Simyo scoort goed

26 februari 2014 door in Simyo.

SimyoDe website van Simyo wordt het vaakst bezocht als consumenten zich oriënteren op het gebied van sim only abonnementen. Daarnaast scoort de provider een hoge conversie. Dat blijkt uit een onderzoek onder 200 respondenten. Simyo laat daarmee T-Mobile en Vodafone achter zich.

Onderzoeksbureau WUA! vroeg 200 mensen zich te oriënteren op een sim only abonnement en daarbij diverse onderdelen van de websites te beoordelen. Simyo scoorde met een 6,4 de hoogste Web Performance Score. De provider scoort daarmee net iets hoger dan Vodafone (6,2) en T-Mobile (6,1). Zestien procent van de deelnemers zou een abonnement bij Simyo afsluiten, zeven procent bij nummer twee en dertien procent bij nummer drie. De winnaar scoort ook goed op de elementen Aanbod en Look & Feel van de website.

Top5

Vinden en verkopen

In de vrije online zoektocht komt 45 procent van de deelnemers aan het onderzoek uit op de site van Simyo. De provider heeft de zoekmachineoptimalisatie goed voorelkaar, want zeventig procent komt op de site via een zoekmachine, 21 procent is al bekend met Simyo en geeft rechtstreeks het juiste adres op. Als de site eenmaal is gevonden, weet de sim only-aanbieder de bezoekers met een conversiepercentage van 36 procent ook uitstekend tot een aanschaf te verleiden. Vodafone heeft met 51 procent de best bezochte website maar scoort een conversie van ‘slechts’ veertien procent. Leuk detail is dat vergelijksimonly.nl met 41 procent het hoogste conversiepercentage haalt.

Waar let jij vooral op als je een website van een sim only-aanbieder bezoekt?

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Lees vorig bericht:
Roaming kost providers 300 miljoen klanten

Roaming is al een tijd onderwerp van gesprek binnen de Europese Unie. Niet in de laatste plaats door de inspanningen...

Sluiten