Vodafone Pitch: klanten denken mee

9 december 2013 door in Vodafone.

VF_PitchWie kun je nu beter om suggesties vragen dan je eigen klanten? Dat dachten ze bij Vodafone ook en in november introduceerde de telecomaanbieder het platform Vodafone Pitch. Een project om via crowdsourcing onder klanten ideeën en suggesties te verzamelen om de dienstverlening te verbeteren.

Eerder dit jaar startte Vodafone onder de naam Easy66 een intern crowdsourcingproject waarbij medewerkers ideeën voor verbetering van processen aandragen. Dat leverde sinds april van dit jaar al 520 suggesties op die zijn doorgevoerd en dat moeten er in de loop van volgend jaar toch zeker duizend worden. Voortbordurend op het interne project is er nu onder de noemer Vodafone Pitch ook een externe variant in het leven geroepen, waarmee dus suggesties van klanten worden verzameld.

Thema’s

Regelmatig ‘pitcht’ Vodafone thema’s die tussen de vier en twaalf weken actueel blijven. In die periode kunnen klanten ideeën posten. Deze gedachten worden beoordeeld door een vakjury, bestaande uit specialisten die bij de provider werken en nauw betrokken zijn bij het thema van dat moment. De samenstelling van de jury varieert dus met de thema’s. Beoordelingscriteria zijn:

– uitvoerbaarheid: is het een realistisch idee?

– impact: profiteert een groot deel van de klanten?

– innovativiteit: is het vernieuwend?

– aantal stemmen: hoeveel klanten hebben op een idee gestemd?

– kosten: is het idee met een reëel budget uit te voeren?

– snelheid: hoe snel is het idee te realiseren?

Waar mogelijk wordt de bedenker van een idee betrokken bij de uitwerking van zijn of haar idee. De eerste thema’s zijn:

Hoe zou jij willen dat Vodafone je toestel bezorgt?

Hoe zou jij willen dat Vodafone je informeert over je maandelijkse kosten?

Wat vind jij? Is dit een goede ontwikkeling en zou het navolging van andere providers moeten krijgen?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Lees vorig bericht:
Deutsche Telekom en Twitter vinden elkaar

Twitter kennen we allemaal wel, ook al is het maar van horen zeggen. Deutsche Telekom (DT) doet misschien niet meteen...

Sluiten