Vodafone kwartaalcijfers: minder klanten, meer omzet

5 februari 2015 door in hollandsnieuwe en Vodafone.

VodafoneVandaag eten ze ongetwijfeld taart bij Vodafone. De cijfers van het vierde kwartaal van 2014 (1 oktober t/m 31 december) tonen een lichte omzetstijging, ondanks een dalend aantal klanten. Het totale dataverbruik is bijna verdubbeld. Volgens Vodafone is dat vooral te danken vanwege de landelijke 4G-dekking, en de groei van dochtermerk hollandsnieuwe en de groei in het aantal vaste afsluitingen.

De omzet van het bedrijf in dit kwartaal was 437,7 miljoen, een stijging van 2,2 procent. In totaal is er 25,50 euro omzet per klant geboekt. Tegelijkertijd staat het aantal klanten hier op 5,180 miljoen, een daling van 1,9 procent ten opzichte van de vorige cijfers.

Kijk, zegt Vodafone in een infographic. That’s how we roll.

vodafone cijfers fy15 Q3

 

Meer abonnementen, minder prepaid
In Vodafone’s infographic zie je dat het aantal postpaid-klanten op 3,870 miljoen staat, een stijging van 3,8 procent. Tegelijkertijd is het aantal prepaid-klanten gedaald naar 1,310 miljoen, een daling van 15,6 procent.

Een stijging van het aantal abonnementen en tegelijkertijd een afname van prepaid-klanten is niets nieuws onder de zon voor Vodafone. Die trend loopt al langere tijd.

Gigantische stijging dataverbruik
In totaal staat het aantal klanten op 5,180 miljoen. Zij verbruikten in totaal 5891 terabyte aan data: een gigantische stijging van 84,7 procent. De oorzaak daarvan legt Vodafone bij het 4G-netwerk, dat sinds afgelopen jaar eindelijk dekkend is.

Daarbij helpt de sterke groei van het dochtermerk hollandsnieuwe mee, en de groei van het aantal vaste aansluitingen bij zowel consumenten als zakelijke klanten. Het totale aantal afsluitingen is echter licht gestegen met 1,9 procent, omdat het aantal prepaid-klanten is afgenomen. Nu zijn er zo’n 5,2 vaste aansluitingen.

Het bedrijf heeft vijf belangrijke strategiepijlers aangehouden:

 

Schermafbeelding 2015-02-05 om 10.55.00

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Lees vorig bericht:
T-Mobile benoemt nieuwe directeur Zakelijke Markt

Een nieuwe benoeming bij T-Mobile, en wel per direct: Marieke Snoep wordt de nieuwe directeur Zakelijke Markt en Customer Operations....

Sluiten