T-Mobile maakt prijzen transparanter

15 november 2014 door in T-Mobile.

T-MobileTelecomprovider T-Mobile lijkt zijn imago te willen verbeteren. De aanbieder van mobiele telefonie gaat de prijzen van toestellen inzichtelijker maken. Met ingang van volgend jaar worden de abonnementskosten gescheiden van de kosten die je voor het toestel betaalt.

Met de maatregel probeert T-Mobile de goede naam weer terug te krijgen. Mark Klein, algemeen directeur van de Nederlandse tak van de provider, vertelde dat op een congres van Telecompaper. “We hebben geen goede reputatie, daar moet wat aan gebeuren”, aldus Klein. De directeur is ook van mening dat het imago van de telecomsector als geheel kan en moet worden verbeterd.

Hoge Raad
Toch lijkt de maatregel van T-Mobile niet een spontane te zijn, en eerder uit nood geboren. In juni van dit jaar besloot de Hoge Raad namelijk al dat telecomaanbieders de prijs van de telefoon in advertenties duidelijk moesten vermelden. Ondanks het vonnis van de rechter, bleek uit een onderzoek van de Consumentenbond van vorige maand dat veel bedrijven zich nog steeds niet aan deze regel houden. Ook de Autoriteit Financiële Markten (AFM) dringt al langer aan bij de sector om niet meer te spreken over ‘gratis telefoons’. Die bestaan volgens de AFM namelijk niet, de kosten voor het toestel zitten in dergelijke gevallen vaak bij de abonnementsprijs inbegrepen.

T-Mobile reageerde toen op die oproep door te melden dat zulke veranderingen niet van de ene op de andere dag konden worden doorgevoerd. Het aandringen lijkt nu dan toch het gewenste effect te hebben, door de transparantie die T-Mobile vanaf volgend jaar bij de vermelde prijzen doorvoert.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Lees vorig bericht:
Kamp bereikt akkoord met providers over inzicht data

Minister Henk Kamp van Economische Zaken geeft aan dat Nederlandse telecomproviders wel gedetailleerde gebruikersgegevens van klanten op mogen slaan. De...

Sluiten