Simyo voor derde keer op rij beste provider

21 juni 2014 door in Simyo.

SimyoProvider Simyo is voor de derde keer op rij verkozen tot de beste provider in Nederland. Dat heeft de Consumentenbond bekendgemaakt na een uitgebreid onderzoek. Met de uitslag laat de provider belangrijke en grotere concurrenten als KPN, T-Mobile en Vodafone ver achter zich.

De Mobiele ProviderMonitor van de Consumentenbond houdt de mobiele providers als jaren nauwlettend in de gaten. Door ruim 6000 klanten van negen verschillende providers die elke maand hun ervaringen doorgeven aan de organisatie, krijgt de Consumentenbond een goed overzicht van het beeld dat gebruikers van de Nederlandse telecomproviders hebben.

3x op rij
Het is voor Simyo de derde keer dat de provider meedoet aan de test. De afgelopen twee jaar kwam de provider als beste uit de test, en ook dit jaar blijkt dat het geval te zijn. De gebruiker geeft Simyo een totaaloordeel van maar liefst 8,2. Daarmee laat de provider nummer 2 en 3 ruim achter zich: Telfort en Hi krijgen van de klant een 7,8. Hekkensluiters zijn Vodafone met een 7,5 en Tele2 met een magere 7,3.

Ook het kwaliteit van het netwerk van Simyo wordt erg gewaardeerd. Volgens de Consumentenbond krijgen alle providers voor hun netwerk een cijfer dat boven de 8 ligt, maar Simyo spant de kroon met maar liefst een 8,8.

Minste storingen
Volgens de vergelijker heeft Simyo de minste storingen op het gebied van mobiel internet, gevolgd door KPN, Hi en Vodafone. Van de Simyo-gebruikers klaagt 7 procent wel eens over het mobiele internetnetwerk, tegenover bijvoorbeeld 9 procent van de KPN-gebruikers. Tele2 scoort het laagst: maar liefst 21 procent van de klanten is geregeld ontevreden over het gebruik van het internet via het Tele2-netwerk.

Goede uitslag voor Simyo
Simyo zelf is erg tevreden met de uitslag. General Manager van Simyo, Onno van der Poel, zegt in een reactie op de site van Simyo:

“We zijn heel blij met deze uitslag. We zijn een kleine provider en geloven in de kracht van tevreden bellers. Want tevreden klanten raden ons aan bij familie en vrienden, waardoor wij geen dure campagnes nodig hebben. Zo houden we onze tarieven laag voor onze klanten.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Lees vorig bericht:
Ziggo Mobiel komt met nieuwe bundels

Telecomprovider Ziggo introduceert enkele nieuwe mobiele bundels voor zijn sim only-aanbod. Dat maakt het bedrijf in een persbericht bekend. De...

Sluiten