Ruim een kwart mobiele Tele2-klanten wil overstappen

20 augustus 2015 door in Algemeen.

tele2Telecompaper heeft weer een onderzoek gepubliceerd. En deze laat zien hoe Nederlandse klanten tegenover hun provider staan. Het blijkt dat ruim een kwart (26 procent) van de mobiele Tele2-klanten binnen een jaar wil overstappen naar een andere provider.

Er waren 8535 Nederlanders betrokken bij het onderzoek. Deze werd verricht in het tweede kwartaal van 2015.

Prepaidklanten blijven langer op hun plek
Gemiddeld wil zo’n 16 procent van de Nederlanders binnen een jaar overstappen naar een andere provider. Dat zijn vooral klanten met een mobiel abonnement, aangezien prepaidklanten niet echt overstapplannen lijken hebben. 27 procent (meer dan een vierde) van de klanten met een mobiel abonnement wil overstappen, tegenover 12 procent van de prepaidklanten.

Als winnaar uit de bus komt ongetwijfeld KPN samen met haar dochtermerken Telfort en Simyo. Daar wil ‘slechts’ 12 procent van de klanten binnen een jaar overstappen tegenover het gemiddelde van 16 procent.

Net Promotor Score
Met de NPS wordt gemeten in hoeverre klanten hun mobiele aanbieder zouden willen aanraden bij mobiele telefonie. De providers scoren hierin gemiddeld +2. Waarin Tele2 meteen de diepte induikt: -18. Simpel en Telfort scoren hier onder de nul: Simpel scoort -6 en Tele2 -3. Simyo (dochtermerk van KPN) scoort hier weer ongelooflijk hoog, namelijk +26.

Opvallend genoeg in de NPS-uitkomsten zijn de prepaidklanten negatiever over hun provider dan klanten met een mobiel abonnement. Terwijl juist onder de laatstgenoemden meer overstappers zijn te vinden. Zo krijgen prepaid-aanbieders gemiddeld een NPS-score van -15. Bij de aanbieders van abonnementen ligt deze NPS-score gemiddeld op +6.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Lees vorig bericht:
T-Mobile heeft grote storing achter de rug

T-Mobile heeft te kampen gehad met een grote, landelijke storing. Deze begon afgelopen vrijdagmiddag rond 14.00 uur en werd pas 's...

Sluiten