Rabo Mobiel stopt
4 januari 2013 door Annette Cost in Algemeen en GSM.Rabobank stopt met het werven van nieuwe klanten en beëindigt op termijn alle Rabo Mobiel-activiteiten. Voor de 160.000 klanten verandert er voorlopig niets en bij afloop van hun abonnement krijgen ze op basis van hun belprofiel een advies over welke aanbieder het best bij ze past.
Zes jaar geleden was het ‘breaking news’ dat Rabobank mobiele telefonie aan ging bieden. Achterliggende gedachte was toen dat mobiel bankieren een mooie toekomst tegemoet zou gaan en dat bleek een goede inschatting. Inmiddels bieden alle (groot)banken een mobiel bankieren-app aan en noteerde Rabobank op 21 december 2012 een recordgebruik van 1,8 miljoen saldochecks via de Rabo Bankieren App op smartphones en tablets.
Afbouwen
Toch bouwt Rabobank de komende 1,5 tot 2 jaar haar activiteiten met betrekking tot de verkoop van mobiele telefonie af. Reden is de snel veranderende telecommarkt waardoor het verkopen van mobiele telefoons, abonnementen en prepaidkaarten te ver afstaat van de bancaire activiteiten.
Geef een reactie