KPN presenteert geïntegreerd jaarverslag 2016

27 februari 2017 door in KPN.

KPN geïntegreerd jaarverslagVandaag heeft KPN het geïntegreerd jaarverslag 2016 gepresenteerd. Tevens publiceerde de Nederlandse telecomaanbieder de agenda van de Algemene Vergadering van Aandeelhouders waar twee leden van de Raad van Commissarissen worden herbenoemd

In het geïntegreerd jaarverslag blikt KPN CEO, Eelco Blok, terug op een jaar waarin de onderneming goede resultaten boekte met de nieuwe strategie ‘Vereenvoudigen, Groeien, Innoveren’. De provider zette zich met succes in om Nederland in de digitale transformatie vooruit te helpen. Vandaag presenteerde KPN ook de agenda van de Algemene Vergadering van Aandeelhouders (AVA) 12 april 2017. In het nieuwe geïntegreerde jaarverslag verbindt KPN zich aan de toekomst.

Geïntegreerd jaarverslag 2016

KPN presenteerde aan het begin van deze maand de cijfers over het vierde kwartaal van 2016. Vandaag wordt het geïntegreerde jaarverslag 2016 gepresenteerd op een speciale pagina. Nieuw dit jaar op de speciale website zijn interne en externe specialisten. Zij delen hun visie over nieuwe ICT-technologieën die van grote invloed zijn op de samenleving van de toekomst.

2016 kenmerkt zich door meer klanten & klanttevredenheid. KPN wist vorig jaar niet alleen meer klanten aan zich te verbinden, klanten zijn ook meer te tevreden. Onder consumenten nam de klanttevredenheid in 2016 opnieuw toe. De toename in klanten en tevredenheid heeft KPN volgens eigen zeggen te danken aan succesvolle bundeling van vaste en mobiele diensten samen met investeringen in netwerken en innovatieve technologieën. De klanttevredenheid steeg ook in de zakelijke markt. Daar ligt de focus op groei in de ICT-dienstverlening en dit leidde tot een forse stijging in de klanttevredenheid van klanten.

De gedisciplineerde focus op kosten en de succesvolle afronding van de eerste fase van het Vereenvoudiging programma heeft tot een structureel lager kostenniveau geleid.

Duurzame successen

KPN heeft de ambitie om “door middel van verbinding positief bij te dragen aan de digitale transformatie en verduurzaming van Nederland.” In 2016 werden de inspanningen van de onderneming op dat gebied opnieuw erkend. KPN kreeg een noteringen in Dow Jones Sustainability Index. Een wereldranglijst voor duurzame ondernemingen waarnaast de provider ook een notering kreeg in het CDP (Carbon Disclosure Project). De volgende stap is verdere verduurzaming van het bedrijf. Voor die ambitie is het doel als volgt geformuleerd: “in 2025 nagenoeg 100% circulair te opereren voor nieuwe apparatuur in netwerken en gebouwen.

De belangrijkste prestaties

In de laatste drie jaren is EBITDA geschoond relatief stabiel gebleven met een opvallende stijging in 2016. KPN wist de marge in Nederland te verhogen van 37,4% in 2014 naar 40% in 2016. De vrije kasstroom van de provider is de afgelopen jaren gestegen tot 741 miljoen euro in 2016. Klanten zijn in het afgelopen jaar veel meer tevreden over de diensten. Het klanttevredenheid cijfer was in 2015 nog 3 en afgelopen jaar beoordeelde KPN’s klanten de provider met een 6.

KPN prestaties 2016

 

Lees hier het geïntegreerd jaarverslag 2016.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Lees vorig bericht:
Bijna 350 duizend VoLTE bellers voor Tele2

Tele2 heeft op dit moment ruim 340 duizend actieve VoLTE bellers. Ondertussen worden er dagelijks 1,5 miljoen gesprekken via 4G gevoerd....

Sluiten