KPN en Vodafone hebben moeite op sim-only-markt

18 september 2014 door in KPN en Vodafone.

photodune-2895276-group-of-young-people-with-phone-m-e1394747753943Uit een rapport van het Telecompaper Consumer Panel blijkt dat secundaire merken van grote mobiele operators moeite hebben om hun doelgroep te bereiken op de sim-only-markt. Dit wordt vooral duidelijk bij KPN en Vodafone.

Bij KPN slagen de second brands Telfort, Hi en Simyo niet echt op de sim-only-markt. Behalve jongeren scoort Vodafone ook niet echt bij de 65-plussers: ook hollandsnieuwe zit onder het gemiddelde marktaandeel.

Ben
Wie het wel lukt, is T-Mobile. Met haar second brand Ben weet ze de jongeren al langere tijd wél naar zich toe te trekken. en wordt het relatief lage marktaandeel van deze doelgroep in de sim-only-markt opgevangen.

Ben is een laagdrempelige provider waar je voor aardig lage bedragen gebruik kunt maken van het netwerk. Voor een paar euro per maand sluit je al een sim-only-abonnement af. Vanwege de kosten en het stabiele netwerk heeft Ben een grote hoeveelheid klanten.

Tele2
De grote ‘winnaar’ op het gebied van jongeren is echter Tele2: op de sim-only-markt onder jongeren heeft de provider een marktaandeel van 13 procent. Dat tegenover een marktaandeel van acht procent op de hele sim-only-markt.

Ook bij de vijftigplussers scoort Tele2 goed. Die groep gebruikt vooral kleine bundels en Tele2 heeft het scherpste aanbod wat betreft prijs en bundels voor deze doelgroep.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Lees vorig bericht:
Vodafone-klanten mogen abonnement wijzigen

Vodafone-klanten met verouderde abonnementen mogen deze gratis om laten zetten naar abonnementen van een nieuwer type. Daarbij wordt de internetsnelheid...

Sluiten