KPN beste in tussenstand Consumentenbond

18 augustus 2014 door in KPN en Simyo.

KPNKPN is volgens de Consumentenbond op het moment de beste provider in Nederland. De provider had de laatste drie maanden het minste aantal storingen op het gebied van mobiel bellen, sms’en en internetten. De algemene kwaliteit van mobiel internet is het afgelopen kwartaal ook uitstekend bij Nederlands grootste provider.

De Consumentenbond geeft elke drie maanden een tussenstand, alvorens in december met definitieve rapportcijfers te komen. De afgelopen keren was Simyo steevast de beste provider, maar nu heeft KPN die plek ingenomen en kan de provider met de eer gaan strijken.

Bellen
Slechts vier procent van de KPN-klanten heeft problemen met bellen. Dat is evenveel als haar dochterproviders Simyo, Telfort en Hi, waar het aantal ook op vier procent ligt. Daarachter komen andere grote merken als Ben (6 procent), T-Mobile (6 procent) en Vodafone (8 procent). Tele2 doet het slechter dan alle andere providers, en ziet 14 procent van de klandizie klagen over mobiel telefoneren.

Sms’en
Samen met Ben scoort KPN het hoogst als het gaat om sms’en. Slechts één procent van de KPN-klanten ondervindt storingen bij het versturen van tekstberichten. De meeste providers ondervinden nauwelijks problemen bij het versturen van sms’jes, toch scoort Tele2 hier ook weer het laagst met zes procent.

Mobiel internet
Zes procent van de KPN-klanten ondervindt geregeld storingen bij het gebruik van mobiel internet. Het percentage ligt bij Simyo nog drie procent hoger. Alle andere providers zitten daar ver boven en komen allemaal uit op percentages hoger dan twaalf procent. En weer wordt Tele2 het slechtst beoordeeld, met een storingspercentage van maar liefst 26 procent.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Lees vorig bericht:
My Vodafone-update maakt facturen inzichtelijk

Telecomprovider Vodafone heeft een update doorgevoerd in de My Vodafone-app. In de nieuwste versie is het mogelijk om gedetailleerde factuurinformatie...

Sluiten