Klantenservice via social media

11 oktober 2013 door in Algemeen en T-Mobile.

Facebook bellenEen positief bericht over een bedrijf op Facebook of Twitter is altijd leuk en werkt in het voordeel, maar de gevolgen van een negatief bericht zijn minder leuk en kunnen erg ingrijpend zijn. Steeds meer bedrijven richten hun klantenservice zo in dat ook de socialmediakanalen worden gevolgd en ze op die manier snel contact op kunnen nemen met degene die een reactie plaatst op een dergelijk platform. Consumenten kunnen merken op die manier maken of breken. Dit geldt echter in mindere mate voor telecomproviders blijkt uit een onderzoek van Telecompaper.

Nagenoeg alle providers zijn vertegenwoordigd op social media en daar wordt dus gereageerd op hun doen en laten. Uit het onderzoek van Telecompaper onder 5.700 consumenten blijkt echter dat 55 procent liever telefonisch contact heeft met de klantenservice van zijn provider dan zijn of haar opmerkingen via social media te ventileren. Ouderen geven de voorkeur aan het bezoeken van de telefoonwinkel.

Jongeren

Naast telefonisch contact, gebruikt 43 procent ook e-mail. Chats, apps of social media zijn beduidend minder populair. Chats hebben bijvoorbeeld voor T-Mobile wel een meerwaarde, maar deze manier van communiceren is met een stijging van zeven naar elf procent in het afgelopen jaar nog steeds niet erg in trek. Onder de jongeren van 12 tot en met 29 jaar is de bereidheid om gebruik te maken van social media om in contact te komen met de providers groter. Hier scoren de eigen apps van de aanbieders, zoals My T-Mobile, My Vodafone en Mijn Simyo ook hoger dan bij de ouderen.

Wat heeft jouw voorkeur, telefoon, mail of toch social media?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Lees vorig bericht:
Hoe lang kun jij zonder mobiel?

Even een foto delen op Facebook of snel een tweetje typen. O, en via WhatsApp komt ook nog het een...

Sluiten