Jongerenprovider Hi gaat stoppen

24 maart 2015 door in KPN.

bye hiExit, einde, basta voor de jongerenprovider van KPN. Het merk Hi zal geen twintig kaarsjes op een slagroomtaart uitblazen volgend jaar. Vandaag maakte moederprovider KPN bekend dat Hi per 1 mei zal verdwijnen. Bestaande Hi-klanten worden overgezet naar KPN. Met de komst van het 4G-netwerk zouden de ‘specifieke wensen van Hi-klanten en KPN-klanten meer naar elkaar toegegroeid zijn’.

Gelijksoortige abonnementen
Doordat die specifieke wensen meer naar elkaar toegegroeid zijn, zag je dat zowel KPN als Hi steeds meer dezelfde abonnementen ging aanbieden. De focus lag bij beide vooral op grotere databundels en de mogelijkheid om vast en mobiel te combineren.

De strategie gaat zich nu vooral richten op het bieden van full service met het merk KPN en voordeel met de merken. Een samenvoeging past dan ook in die strategie, om de “organisatie, processen en producten te vereenvoudigen”. Ook werkt het zeker kostenbesparend.

Abonnementen worden overgezet
De verdwijning van Hi wil niet zeggen dat KPN zich minder op jongeren gaat richten. Ook vanuit KPN zelf hoopt de provider nog jongeren te bereiken.  Tussen 23 april en 1 juli worden de abonnementen van bestaande Hi-klanten automatisch overgezet naar KPN. Daar krijgen zij bericht van.

Je telefoonnummer en maandelijkse kosten blijven gewoon hetzelfde. Sommige Hi-klanten geven zelfs te kennen dat ze 1 of meer gigabyte cadeau krijgen bovenop hun bundel. Ook je kortingen, KPN Compleet-extra’s en losse bundels zoals Spotify Premium blijven bij je.

Er wordt maar meteen een actie aan verbonden: als je nu als Hi-klant volledig overstapt naar een huidig KPN-abonnement, krijg je een upgradecadeau. Wat dat precies is, is nog onbekend.

En de Hi-winkels dan?
In de Nederlandse winkelstraten vind je 52 Hi-winkels. In de aankomende zomer gaan deze allemaal dicht. KPN zegt dat het bedrijf evengoed een merendeel van de betreffende medewerkers kan overplaatsen. In totaal zouden er zo’n 315 mensen werken, goed voor 215 voltijdbanen.

Voor KPN’s andere merken Telfort en Simyo zal niets veranderen. In december vorig jaar werd al bekend dat T-Mobile en Viacom de stekker uit MTV Mobile trokken.

Hoeveel klanten Hi eigenlijk had, is niet bekend. KPN heeft inclusief Hi, Telfort en Simyo  7,5 miljoen mobiele klanten in Nederland.

Hi’s laatste commercial:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Lees vorig bericht:
Ziggo en UPC krijgen ‘hotspotfusie’

Ziggo en UPC zijn al een tijdje bij elkaar en dat is niet zonder gevolgen. Vandaag werd bekend dat de kabelaars...

Sluiten