Heb jij nog een huistelefoon?

14 oktober 2013 door in Algemeen en KPN.

oude_telefoonEr zijn ruim negentien miljoen mobiele telefoons in omloop in ons land. Betekent dat het einde van de huistelefoon? ‘Welnee,’ zeggen de vrouwen die deelnemen aan het Vrouwen Elektronica Panel van Philips. Besparing, comfort en niet afhankelijk willen zijn van mobiele verbindingen zorgen ervoor dat de oude vertrouwde DECT-telefoon nog lang niet verdwijnt uit de Nederlandse huiskamers.

Nog niet zolang geleden vroegen mijn man en ik ons af of we de huistelefoon nog wilden aanhouden. De uitkomst van het vraagstukje was ja, en dat past dus mooi bij de uitkomst van het onderzoek van Philips. Uit dat onderzoek blijkt dat belangrijke argumenten om een vast toestel te houden zijn: besparing op belkosten, niet afhankelijk zijn van een mobiele telefoon en het feit dat het met een huistelefoon toch comfortabeler bellen is. Ieder jaar worden er nog één miljoen DECT-toestellen verkocht. Kopers letten dan vooral op de prijs, de geluidskwaliteit en het design.

Pakket

Een vaste telefoonaansluiting is vaak inbegrepen bij de pakketten die providers aanbieden, waarbij het vaak zo is dat er gratis onderling gebeld kan worden met anderen die bij dezelfde aanbieder klant zijn. Met een mobiel zijn we altijd bereikbaar maar lekker lang bellen doen we dan toch liever via de vaste lijn. En die vaste lijn gaat ook rol spelen als basis voor mobiel bellen. KPN introduceerde 1 oktober een Bellen app waarmee klanten via Wi-Fi thuis met hun smartphone via de vaste aansluiting kunnen bellen tegen het lagere vaste tarief. Deze app voldoet echter nog niet aan de wensen van KPN en men ontwikkelt daarom een verbeterde versie. De Bellen app is daardoor tijdelijk niet beschikbaar. KPN werkt dus nog wat kinderziektes weg, maar de huistelefoon gaat dus een rol spelen bij het mobiel bellen. Begin 2014 zal ook UPC met een applicatie komen om via de huistelefoon mobiel te bellen.

Heb jij je huistelefoon al weggedaan of blijft die ook nog wel een poosje staan?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Lees vorig bericht:
Klantenservice via social media

Een positief bericht over een bedrijf op Facebook of Twitter is altijd leuk en werkt in het voordeel, maar de...

Sluiten