Groei mobiele tak zorgt voor winst bij Ziggo

20 oktober 2014 door in Ziggo.

ZiggoTelecomprovider Ziggo heeft het derde kwartaal goede cijfers geschreven. Mede door een flinke groei bij de mobiele tak van het bedrijf, steeg de omzet in het derde kwartaal met maar liefst 2,9 procent ten opzichte van het derde kwartaal vorig jaar.

Ziggo zegt de groei te danken aan de mobiele tak van het bedrijf. ‘Ziggo Mobile’ werd eind 2013 gelanceerd en lijkt het goed te doen. Uit de kwartaalcijfers van het bedrijf blijkt dat de sim-only-provider de omzet zag groeien naar een totaal van 403 miljoen euro. Ook het totaal aantal klanten van het kabelbedrijf bleef groeien. Met 32.000 nieuwe klanten komt het totaal op een hoeveelheid van 116.000.

Klanten
Het aantal klanten dat tv kijkt bij Ziggo blijft wel afnemen. 18.000 mensen hielden het in het derde kwartaal voor gezien en stapten over of zetten het abonnement stop. Het aantal internetklanten groeide daarentegen wel, met 20.000 nieuwe gebruikers.

Winst
De gemiddelde Ziggo-consument haalt 6 procent meer geld binnen dan vorig jaar: 44,61 euro. Ook de brutowinst van de kabelaar steeg met 3,4 procent naar 228 miljoen euro. De nettowinst kwam echter een stuk lager uit, en vanwege eenmalige kosten en afschrijvingen bleef onder de streep dan ook nog ‘slechts’ een nettowinst van 2,7 miljoen over. Dat is duidelijk minder dan vorig jaar, toen er nog 86,5 miljoen euro winst werd gemaakt.

Fusie
Binnenkort zal Ziggo worden overgenomen door Liberty Global, het moederbedrijf van concurrent UPC. De fusie is onlangs door de ACM en de Europese Commissie goedgekeurd, en de afhandeling is dan ook slechts een formaliteit.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Lees vorig bericht:
Een postzegel en een simkaart, graag

Sinds deze week kun je bij meer dan 2000 PostNL-verkooppunten terecht voor een simkaart van Robin Mobile. De provider heeft daarvoor een...

Sluiten