Deutsche Telekom en Twitter vinden elkaar

6 december 2013 door in T-Mobile.

T-Mobile_TwitterTwitter kennen we allemaal wel, ook al is het maar van horen zeggen. Deutsche Telekom (DT) doet misschien niet meteen een belletje rinkelen, maar T-Mobile, dat er een onderdeel van is, klinkt al een stuk bekender. DT is wereldwijd een belangrijke speler op de telefoniemarkt en Twitter is een succesvol socialmediabedrijf. Die twee hebben elkaar gevonden en gaan een strategisch partnerschap aan dat zich ook op Nederland gaat richten.

Deutsche Telekom heeft wereldwijd, naast 31 miljoen vaste abonnementen, 140 miljoen mobiele abonnees en Twitter, een mobiel platform bij uitstek, kent 230 miljoen gebruikers. Tel daarbij op dat Twitter in Duitsland voor DT een belangrijke rol speelt in de dagelijkse dialoog met klanten, dan is het duidelijk dat een samenwerking zomaar een succes kan worden. “Twitter laat zien hoe dynamisch communicatie in 140 tekens is. We ervaren dit in onze dagelijkse dialoog met onze klanten bijvoorbeeld via onze klantservice. Met de samenwerking met Twitter bereiken we in de toekomst nog meer mensen nog beter”, aldus René Obermann, CEO van Deutsche Telekom. Ook T-Mobile Nederland is actief op Twitter via
@tmobile­_webcare.

Eén plus één is drie

De samenwerking richt zich op het ontwikkelen van apps waardoor Twitter bijvoorbeeld rechtstreeks op het homescherm van smartphones komt zodat er nooit een tweet wordt gemist. Vanaf volgend jaar maakt DT dat mogelijk op een aantal Androidsmartphones. Anderzijds is DT preferred partner als het gaat om ontwikkelingen op het gebied van marketing, adverteren en het inzetten van klantenservice via Twitter. Eén plus één is drie, Twitter krijgt de eigen apps standaard op de mobieltjes van DT en omgekeerd zorgen die apps en het gebruik ervan weer voor inkomsten voor de telecomaanbieder. De samenwerking blijft niet beperkt tot Duitsland, ook klanten in Nederland, Roemenië, Griekenland en Kroatië die Twitterfan zijn, kunnen er hun voordeel mee doen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Lees vorig bericht:
Nederland goed voorbeeld noodroaming bij storing

Mobiele communicatie is niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Waar vroeger alleen de stroomstoring heel vervelend was,...

Sluiten