Consumentenbond waarschuwt T-Mobile

1 mei 2014 door in T-Mobile.

T-MobileT-Mobile heeft zijn klanten niet goed voorgelicht over de inflatiecorrectie. Dat stelt de Consumentenbond die T-Mobile daarvoor op de vingers tikt. T-Mobile stelt in advertenties dat er een vaste prijs moet worden betaald gedurende de gehele contractperiode. Door inflatiecorrectie is dat maandbedrag echter na een jaar soms al zeven procent hoger.

Tarievenblad
Dat is oneerlijk, zo vind de Consumentenbond. Het doorberekenen van inflatiecorrectie is een methode die door veel providers gebruikt wordt, maar T-Mobile vermeldt de inflatiecorrectie slechts op een tarievenblad, dat op te vragen is via de klantenservice of de website. Daarbij treedt vaak onduidelijkheid op. En daarom hebben alle consumenten die T-Mobile gebruiken het recht op compensatie voor het niet doorberekenen van de inflatiecorrectie in de abonnementskortingen.

T-Mobile heeft nu een verwijzing naar het tarievenblad opgenomen op de site bij het afsluiten van een abonnement. Zo zou het voor de consument inzichtelijker moeten zijn wat inflatie kan veranderen aan de prijs van een abonnement. T-Mobile is het echter niet eens met de uitspraak van de Consumentenbond dat de advertenties van de provider ‘misleidend’ zouden zijn.

Voorbeeldbrief
De consument laat het hier echter niet bij zitten en heeft zelfs al een voorbeeldbrief opgesteld waarbij consumenten compensatie kunnen opvragen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Lees vorig bericht:
Telfort stopt met leasing van toestellen

Na KPN en Hi trekt Telfort nu ook de stekker uit de leasing van toestellen. Vanaf 7 mei zijn de...

Sluiten