Consument kiest Simyo voor sim only-abonnementen
28 augustus 2014 door Auke van Eijsden in Simyo.Mobiele consumenten kiezen bij het afsluiten van een sim only-abonnement het liefst voor telecomprovider Simyo. Daarnaast doen ook Vodafone en T-Mobile het goed en nemen respectievelijk de tweede en derde plaats in. Dat blijkt uit onderzoek van de vergelijker WUA!.
WUA!, dat onderzoek doet naar het rendement van websites, vergeleek de internetsites van verschillende providers door ze te laten beoordelen door meer dan 200 consumenten. De enige opdracht die het bedrijf voor de beoordeling aan de consumenten gaf, was: oriënteer je online op het vinden van een sim only-abonnement. Verder waren de consumenten vrij welke websites ze wilden bezoeken en welke zoekmachines ze gebruiken. Elke consument gaf vijf beoordelingen, en de resultaten zijn dan ook gestaafd op een totaal van 1000 beoordelingen.
Simyo
Bij de beoordeling werd naar een aantal punten gekeken. Als eerste de zogenaamde Web Performance Score (WPS). Bij die beoordeling kwamen Simyo, Vodafone en T-Mobile alle drie als beste uit de bus met een score van 62. Daarnaast werd er ook gekeken naar de voorkeur van de consumenten. Als ze moesten kiezen, bij welke provider zouden ze dan het liefst een abonnement afsluiten? Bij die beoordeling stak Simyo met kop en schouders uit boven de nummer twee en drie. Maar liefst 18 procent van de ondervraagden gaf aan voor Simyo te kiezen, tegenover 10 procent voor Vodafone en T-Mobile. Ook wat betreft conversie scoort Simyo duidelijk het best.
Geef een reactie