Vergoeding buitenlandstoringen KPN & T-Mobile

13 augustus 2013 door in KPN en T-Mobile.

compensationHet kan niemand ontgaan zijn dat er middenin het vakantieseizoen storingen plaatsvonden in het buitenlandse telefoon- en dataverkeer. Half juli kampte KPN met een storing en T-Mobile overkwam het afgelopen week. Na KPN liet ook T-Mobile weten dat er compensatie beschikbaar is.

Donderdag bleek dat bij T-Mobile het systeem dat het mobiele verkeer in het buitenland centraal afhandelt niet goed werkte. Met als gevolg dat steeds meer mensen niet goed of soms helemaal geen contact meer konden maken met het netwerk. Vrijdag aan het einde van de middag was de storing verholpen. De provider liet gisteren weten de kosten van de diensten die niet beschikbaar waren te vergoeden. Die regeling bestaat uit een vergoeding voor gekochte Travel & Surf-passen en internationale bel- en databundels. Ook is er een tegemoetkoming voor het mogelijk niet kunnen bellen en sms’en tijdens de storing. 
Als er kosten gemaakt zijn om bereikbaar te zijn, zoals prepaidkaarten of WiFi-passen dan kunnen die ook ingediend worden. Gekochte eendaagse Travel & Surf-passen worden automatisch vergoed. Voor 3-dagen-passen en weekpassen kunnen klanten het formulier op de website invullen. Ook prepaidklanten kunnen compensatie in de vorm van extra beltegoed tegemoetzien. Binnen veertien dagen na melding geeft T-Mobile uitsluitsel over de mogelijke vergoeding. Wie voor de vergoedingsregeling in aanmerking wil komen, kan dat tot 4 oktober via de site aangeven.

KPN

In juli werden KPN en dochterondernemingen getroffen door een omvangrijke storing die er in eerste instantie voor zorgde dat alle klanten in het buitenland geen gebruik konden maken van een mobiele verbinding. Die storing was snel verholpen, maar werd gevolgd door andere storingen in onder andere Frankrijk en Monaco. Na vijf dagen kwam er een einde aan het storingsleed. Via een formulier op de website kunnen gemaakte kosten worden gedeclareerd. Hoewel ook klanten in andere landen last hadden van de storing geldt de compensatieregeling alleen voor Frankrijk en Monaco omdat het hier om een ‘buitensporig langdurige storing’ ging, zoals de KPN het zelf verwoordt. De storing trof op het hoogtepunt een miljoen klanten van KPN en dochterondernemingen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Lees vorig bericht:
Help, hoeveel MB’s heb ik nodig?

Van de Nederlanders is 94 procent actief op internet en veel van het dataverkeer verloopt via de smartphone. Dus het...

Sluiten