Bijna 350 duizend VoLTE bellers voor Tele2

21 februari 2017 door in Tele2.

Tele2 VoLTETele2 heeft op dit moment ruim 340 duizend actieve VoLTE bellers. Ondertussen worden er dagelijks 1,5 miljoen gesprekken via 4G gevoerd. De provider beschikt alleen een eigen 4G netwerk en wil dat abonnees zo spoedig mogelijk via 4G bellen.

Het bedrijf meldt dat er steeds meer mobiele klanten zijn die gebruik maken van de Voice over LTE (VoLTE) technologie van de provider. Het aantal actieve gebruikers is in zes weken zelfs verdubbeld naar 340 duizend.

Tele2 VoLTE

Zowel zakelijke klanten als consumenten stappen in hoog tempo over op de nieuwe technologie. Het aantal gebruikers is zelfs verdubbeld in de afgelopen zes weken. Ruim 340 duizend mensen maken actief gebruik van de nieuwe technologie. Deze groep belt op dit moment al zo veel dat Tele2 dagelijks meer dan 1,5 miljoen gesprekken verwerkt.

Tele2 was vorig jaar maart de eerste Nederlandse operator met VoLTE voor bestaande klanten. Op dit moment kunnen alle klanten van de telecomaanbieder direct genieten van Voice over LTE en VoLTE is op een groot aantal toestellen beschikbaar. Om te profiteren van de korte ‘call set up’ tijd en HD geluidskwaliteit, heb je wel een smartphone nodig die 4G LTE ondersteunt en beschikt over recente software. Het bedrijf biedt alleen nog 4G abonnementen aan. Nieuwe abonnees of bestaande klanten die verlengen dienen te beschikken over de juiste telefoon.

Met ons eigen LTE-advanced 4G-netwerk kunnen wij onze klanten de beste gebruikservaring bieden. We hadden natuurlijk al razendsnel 4G mobiel internet, VoLTE brengt nu nog meer voordelen. Klanten wennen heel snel aan de betere geluidskwaliteit en het feit dat gesprekken sneller tot stand komen. Klanten die in de afgelopen weken voor het eerst VoLTE zijn gaan gebruiken noemen vooral het kristalhelder geluid als een grote plus.” Dat vertelt Adrian Garret, Chief Commercial Officer consumer market Tele2, in het persbericht.

4G Only provider

Bij uitgaande gesprekken via VoLTE  heeft Tele2 niet meer de hulp van T-Mobile nodig. De gesprekken starten namelijk op het eigen 4G-netwerk van de provider. Bestaande klanten die niet over een geschikt 4G toestel beschikken maken nog wel gebruik van het 2G en of 3G netwerk van T-Mobile.

Tele2 adviseert alle abonnees met een toestel dat VoLTE ondersteunt om recente software te downloaden voor hun smartphone. Daarna zal het toestel automatisch VoLTE gebruiken voor telefoongesprekken. Gesprekken worden dan via het eigen 4G netwerk van Tele2 gevoerd.

De toename in aantal gesprekken middels de nieuwe techniek is natuurlijk het gevolg van de rappe groei van actieve gebruikers. Een andere reden is de nationale netwerkdekking van het eigen 4G-netwerk van de provider. Tele2 klanten kunnen overal en altijd vertrouwen op 4G-dekking. Buitenshuis is er landelijk 99% dekking en ruim 90% dekking binnenshuis.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees vorig bericht:
Tele2 geeft giga veel liefde tijdens Valentijn

Morgen is het Valentijnsdag! Tele2 geeft je die dag giga veel liefde om te geven, 2 GB om precies te...

Sluiten